حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • آئین معنوی اعتکاف در ۱۲ مسجد قشم برگزار می‌شود
    02 بهمن 1402 - 12:57
    شناسه : 4862
    حجت‌الاسلام غلامعلی کاظمی رئیس تبلیغات اسلامی جزیره قشم از برگزاری آئین معنوی اعتکاف در ۱۲ مسجد این شهرستان خبر داد و گفت: اعتکاف زمان مناسبی برای بصیرت‌افزایی بین نوجوانان و جوانان است.

    هرمزگان _ ستاد مرکزی اعتکاف: حجت‌الاسلام غلامعلی کاظمی در نشست بررسی آمادگی مساجد قشم برای برگزاری آئین معنوی اعتکاف گفت؛ از ۱۲ مسجد در نظر گرفته‌شده، پنج مسجد ویژه دانش‌آموزان و خواهران و هفت مسجد نیز ویژه برادران شیعه و اهل‌سنت است.

    وی با بیان اینکه “امسال پیش‌بینی می‌کنیم ۴۰۰ نفر در آئین معنوی اعتکاف در قشم شرکت داشته باشند”، افزود: سال گذشته ۲۰۰ نفر در آئین معنوی اعتکاف این شهرستان شرکت کردند که بیش از ۸۰ درصد آنان نوجوانان و جوانان ۱۳ تا ۳۵ ساله بودند.

    این مقام مسئول با اشاره به اهمیت حضور نسل جوان در آئین معنوی اعتکاف، تصریح کرد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری آئین اعتکاف از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و حضور معنادار نوجوانان و جوانان در اعتکاف نشان از پیروزی ما در جنگ نرم و شکست دشمن در اجرای نقشه‌های شومش دارد.

    کاظمی رویکرد امسال آئین اعتکاف را توجه به روح معنوی مراسم و مشارکت اعضای خانواده در اعتلای روح و جسم مخاطبان عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم شرایطی فراهم شود که امکان پرورش عواطف و احساسات پاک و معنوی برای نسل نوجوان و جوانان این سرزمین بیش از پیش فراهم آید.

    وی با تأکید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و معنوی باکیفیت در طول مدت سه‌روزه اعتکاف در مساجد، ابراز کرد: تلاش ما و مجموعه برنامه‌ریزی مراسم اعتکاف شهرستان قشم اجرای برنامه‌های پربار معنوی بین معتکفین است.

    رئیس تبلیغات اسلامی قشم یادآور شد: در این ایام علاوه بر اعمال عبادی، برنامه‌هایی از قبیل گفتمان دینی، ادعیه و احکام، دعوت از اساتید ویژه، اعزام سخنران و مداح در مساجد، توزیع بسته‌های فرهنگی نیز در دستور کار قرار دارد.

    پایان پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.