حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • آستان حضرت عبدالعظیم میزبان اولین روز اعتکاف عاشقان + فیلم
    06 بهمن 1402 - 3:30
    شناسه : 5264
    معتکفین مسجد جامع آستان حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام در شهرری بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، اولین روزه اعتکاف خود را از سفره نعمات الهی چیدند و خالصانه در پیشگاه حضرت حق دعا کردند.
    منبع : خبرگزاری ایرنا

    تهران _ ستاد مرکزی اعتکاف: امسال نیز مانند سال‌های گذشته مسجد جامع آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام میزبان معتکفین ایام‌البیض ماه مبارک رجب است تا دوستداران راه حق با اعتکاف سه روزه دفتر دل را در مقابل خالق خود گشوده تا با او خلوتی کنند و از اسرار غیبی آن آگاه شوند.

    عاشقان الهی در اولین روز از ایام‌البیض در مسجد جامع آستان مقدس سید‌الکریم از شب قبل و پیش از نماز صبح دور هم گرد آمده و اعمال اعتکاف را به جا آوردند.

    آئین معنوی اعتکاف ستاد مرکزی اعتکاف

    روزه‌داران ماه رجب در این روز بعنوان روز میلاد اولین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت فریضه الهی را ادا کرده و نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا را اقامه و یر سر سفره افطار حاضر شدند.

    اعتکاف، فصلی برای گریستن و موسمی برای بارش رحمت و زدودن آلودگی‌های گناه است. اعتکاف توفیقی برای پیراستن جان و صفا بخشیدن به روح و تطهیر صحیفه اعمال است. هرگز نمی‌توان ارزش همه زمان‌ها را برابر دانست، چنان‌که نمی‌توان همه مکان‌ها را برابر شمرد. برخی زمان‌ها و مکان‌ها ارزشی والا دارند.

    ماه رجب ارزشمند است، ماه سلوک و زدودن زنگارهای شیطانی از آیینه دل است؛ ماه ولایت و برافروختن چراغ معرفت در شبستان وجود است؛ ماه رجب گاهِ اعتکاف است.در این ماه، که هنگامه تحول است، عاکفان کوی دوست، با حضور در صحن و سرای دوست، پله‌های سلوک را پیموده و پله پله به خدا نزدیک‌تر می‌شوند.

    آئین معنوی اعتکاف ستاد مرکزی اعتکاف

    معتکف روزه‌اش، نمازش، حضورش در مسجد و دیگر اعمالش مایه تقرب است. در خانه دوست، سفره‌ایی از مغفرت و بخشایش گسترده شده و عاکف با صیقل روح و روان، زنگار گناه از دل می‌زداید و مهیای ضیافت بزرگ در ماه وصال می‌شود. ماهی که عشاق از سفره پرفیض الهی، لقمه‌های راز بر می‌چینند و عطر قرآن از ژرفای دل بار یافتگان، مشام جان را می‌نوازد.

    آیین معنوی اعتکاف (ایام‌البیض) به مدت سه روز از سیزدهم ماه تا پانزدهم رجب برگزار می‌شود و طی آن معتکفین به عبادت، روزه‌داری و راز و نیاز با خداوند متعال می‌پردازند.

    مراسم معنوی اعتکاف همه ساله از ۱۳ تا ۱۵ ماه رجب و ایام ولادت مولا امیرالمومنین علی علیه‌السلام در مساجد جامع سراسر کشور برگزار می شود که امسال همزمان با پنجم تا هفتم بهمن‌ماه خواهد بود.

    اعتکاف همزمان با سحرگاهان روز سیزدهم رجب آغاز می‌شود و معتکف به مدت سه روز از درون مسجد جز برای انجام اعمال ضروری مانند شهادت دادن خارج نخواهد شد.

    آئین معنوی اعتکاف ستاد مرکزی اعتکاف

    پایان پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.