حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • اعتکاف، ذخیره‌ای معنوی برای رسیدن به مقصد است
    06 بهمن 1402 - 19:47
    شناسه : 5526
    سردار کبیری‌پور: سردار مهدی کبیری‌پور جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب علیه‌السلام اعتکاف را مرحله‌ای از مسیر طولانی و اجتناب‌ناپذیر مبارزه و مجاهدت در جهت تحقق اسلام ناب خواند و گفت: اعتکاف مقصد نیست؛ بلکه ذخیره‌ای معنوی برای رسیدن به مقصد است.
    نویسنده : هدی‌سادات چاوشی

    قم _ ستاد مرکزی اعتکاف: سردار کبیری‌پور جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب علیه‌السلام قم در گفتگویی رسانه‌ای با بیان اینکه به مراسم معنوی و پربرکت اعتکاف از چند زاویه می‌توان نگاه کرد، اظهار کرد؛ اعتکاف، مرحله‌ای از مسیر طولانی و اجتناب‌ناپذیر مبارزه و مجاهدت در جهت تحقق اسلام ناب است. هر انسان مؤمنی در این راه مقدس، نیاز به تجدید قوای روحی و معنوی خود دارد.

    وی اعتکاف را یکی از بهترین ایستگاه‌های مراحل معنویت و خودسازی، خواند و گفت: اعتکاف مقصد نیست؛ بلکه ذخیره معنوی برای رسیدن به مقصد است، لذا اعتکافِ چند روزه در مساجد، آلودگی‌ها و ناخالصی‌های ناشی از زندگی مادی و دنیوی را از وجود ما پاک کرده و روح و جان ما را برای ادامه‌ پرقوت و مطمئن مسیر مجاهدت و بندگی، آماده می‌سازد.

    جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب علیه‌السلام قم افزود: موسم اعتکاف، در واقع تمرین کل زندگی و دوران حیات بشری، در چند روز است و ورود به اعتکاف آدابی دارد که از اذان صبح روز اول شروع شده و با اذان مغرب روز آخر پایان می‌یابد. در بین این دو اذان، محدودیت‌هایی برای معتکف ایجاد می‌شود که قلب و روح او را قوت بخشیده و گوهر وجودی‌اش را صیقل می‌دهد. سپری کردن موفقیت‌آمیز این ایام، به انسان نشاط معنوی و احساس رضایت ناشی از بندگی خالصانه و آگاهانه، می‌بخشد.

    وی با بیان اینکه حیات دنیوی ما هم با تولد آغاز و پس از چند سال با حادثه قطعی مرگ پایان می‌یابد، افزود: در طول این سال‌ها، محدودیت‌ها و بایدهایی در قالب دستورات دینی، بر ما لازم شده است؛ که اگر موفق به انجام صحیح آنها بشویم، پاداش اخروی و رحمت الهی را به دست خواهیم آورد.

    سردار کبیری‌پور گفت: مراسم معنوی اعتکاف، از جمله بهترین شعائر دینی است که آثار و برکات فوق‌العاده و عظیمی را برای انسان به ارمغان می‌آورد؛ لذا  گسترش ظرفیت اعتکاف، جزء وظایف هر فرد مؤمن بویژه مسئولین و نیز صاحبان ثروت و مکنت است.

    وی اضافه  کرد: کمک به فعالان و متولیان مساجد در جهت توسعه‌ اعتکاف، سبب حضور پررنگ‌تر جوانان و نوجوانان در این مراسم باشکوه می‌شود و ان‌شاءالله آن‌ها را در برابر آفات و بلیات آخرالزمانی، محفوظ می‌دارد.

    پایان پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.