حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • اعتکاف امسال خانواده‌محور خواهد بود
    01 بهمن 1402 - 0:53
    شناسه : 4808
    حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: امسال تلاش می‌کنیم تا آئین معنوی اعتکاف به صورت خانواده‌محور در اردبیل برگزار شود.
    منبع : خبرگزاری تسنیم

    اردبیل _ ستاد مرکزی اعتکاف: حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده شامگاه شنبه در جلسه هماهنگی آئین اعتکاف در اردبیل، گفت؛ مساجدی را در نظر گرفتیم تا برخی افراد که علاقه‌مند هستند به صورت خانواده‌محور آئین معنوی اعتکاف را برگزار کنند، در مساجد حاضر شده و امکان برپایی آیین‌های اعتکاف را به شکل خانوادگی داشته باشند.

    وی تصریح کرد: امسال همچنین تلاش می‌کنیم تا کودکان در کنار مادرانشان در این مراسم حاضر شده و امکان بهره‌گیری از فیوضات نیمه ماه رجب برای این خانواده‌ها فراهم آید.

    مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: آئین اعتکاف امسال در بیش از ۵۰ مسجد استان از پنجم تا هفتم بهمن ماه مصادف با ۱۳ تا ۱۵ رجب برگزار خواهد شد.

    جعفرزاده افزود: رویکرد امسال آئین اعتکاف توجه به روح معنوی مراسم و مشارکت اعضای خانواده در اعتلای روح و جسم مخاطبان است تا امکان پرورش عواطف و احساسات پاک و معنوی برای نسل نوجوان و جوان فراهم آید.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ثبت‌نام برای آئین اعتکاف در مساجد از فردا آغاز می‌شود و امیدواریم با همراهی نوجوانان و جوانان آئین اعتکاف شایسته‌ای را در روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه هفته آینده داشته باشیم.

    مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: اعتکاف فرصتی بی‌نظیر برای پالایش روح و روان است و قطعا حضور گروه‌های سنی نوجوان و جوان فضایی را فراهم می‌آورد تا بیشتر در مسیر معنویت و عبودیت الهی گام‌های جدی برداشته شود.

    جعفرزاده بیان کرد: با همراهی هیأت امنای مساجد در مناطق مختلف شهر تلاش بر این است تا کمک خیرین را برای برگزاری شایسته این مراسم جمع‌آوری کرده و امکان تأمین سحری و افطاری ساده را برای معتکفان مهیا کنیم.

    مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل یادآور شد: برنامه‌های متنوعی برای اعتکاف امسال پیش‌بینی شده که علاوه بر سخنرانی، ادعیه خوانی و مناجات، سعی بر این است تا محافل روخوانی و روان‌خوانی قرآن و تفسیر نیز در مساجد برای معتکفان و علاقه‌مندان برپا شده و مهیا باشد.

    پایان پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.