حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • اعتکاف علقه‌های کاذب را کم می‌کند
    02 بهمن 1402 - 12:27
    شناسه : 4858
    نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌جنوبی: آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی گفت: اعتکاف یکی از فضاهایی است که در آن علقه‌های کاذب کم می‌شود و انسان به اصل خود یعنی پرستش حق باز می‌گردد.
    منبع : خبرگزاری مهر

    خراسان جنوبی _ ستاد مرکزی اعتکاف: آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی در دیدار با مبلغین آئین معنوی اعتکاف گفت؛ انسان به صورت فطری حس پرستش دارد که قرآن کریم نیز در آیات متعددی بر این نکته تأکید می‌کند.

    نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه انسان نمی‌تواند از پرستش شانه خالی کند، بیان کرد: شاید انسان به واسطه هواهای نفسانی از پرستش حق و بندگی خدا دوری کند ولی به‌واسطه احساس نیاز به پرستش، شخص پرست، پول پرست و شهوت پرست خواهد شد.

    عبادی افزود: اعتکاف یکی از فضاهایی است که علقه‌های کاذب را کم کرده و انسان به اصل خود که همان پرستش حق است، باز می‌گردد.

    وی با تأکید بر اینکه تمام دین خدا بر محور «حب و عشق» است، اضافه کرد: غیر از خداوند هیچ حُسن و زیبایی وجود ندارد و همه زیبایی‌های عالم از طبیعت و.. جلوه‌ای از حُسن الله و خالق هستی است.

    نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طبق آیات خداوند الله نور آسمان و زمین است که با تابیدن خود بر هستی به آنها زیبایی و حُسن می‌دهد، یادآور شد: هستی به‌طور ذاتی از خود زیبایی ندارد و همه تابش نور الهی است.

    عبادی با اشاره به اینکه در آئین اعتکاف انسان از ظلمات نفس فاصله می‌گیرد، یادآور شد: امروزه بیش از همه چیز بصیرت مهم است که با توجه به آن بتوانیم راه حق از غیر آن را تشخیص دهیم.

    پایان پیام/

    ثبت دیدگاه

    1. آواتار یاسر اصفهانی

      سلام؛ وقت بخیر!

      سال گذشته در شهرستان نهبندان، اعتکاف دانش‌آموزی پسران، با جمعیتی بالغ بر ١٠٠ نفر تشکیل شد و بسیار مفید بود؛ همچنین هزینه ای توسط معتکفین پرداخت نشد و خیّرین عزیز اقدام به پرداخت هزینه‌های جاری کردند.
      امسال به دلایلی از جمله کم‌بودن خیّر، ١٠٠هزار تومان هزینه گرفته می‌شود، امّا جایی تعجّب دارد که ظرفیت به چیزی حدود ٧٠ نفر محدود شده.

      در این شرایط جنگ بسیار شدید نرم، اعتکاف از مکان‌های بسیار عالی برای کار کردن روی ذهن نوجوانان است تا از خطرات این جنگ، جان سالم به در برند؛ ولی متأسفانه شهرستان نهبندان ظرفیت را هنوز پایین آورده!

      خواهشمندیم رسیدگی کنید…
      سپاس؛ خدانگهدار.

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.