حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • اعتکاف فرصتی ویژه برای مؤمنین است
    06 بهمن 1402 - 20:10
    شناسه : 5532
    نماینده ولی فقیه در کرمانشاه: حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری نماینده ولی‌ فقیه در استان کرمانشاه گفت: هر لحظه از حضور معتکف در مسجد عبادت است، بر همین اساس اعتکاف در اسلام دارای جایگاهی ویژه‌ می‌باشد.
    منبع : خبرگزاری رسا

    کرمانشاه _ ستاد مرکزی اعتکاف: نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه با حضور در جمع معتکفین مسجد حاج شهبازخان، ضمن تبریک ولادت باسعادت امیرالمؤمنین؛ حضرت علی‌ابن‌ابیطالب علیه‌السلام گفت؛ کلمه اعتکاف به‌معنای توقف در مکانی برای مدت خاص است و درفقه به‌معنای این است که مؤمن حداقل سه‌روز با حال روزه‌داری و با نیت عبادت خداوند متعال، در مسجد توقف کند.

    حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین غفوری، با بیان اینکه مؤمن نباید فرصت استثنایی اعتکاف و عبادت در ماه رجب را از دست بدهد، گفت: لحظه‌لحظه حضور معتکف در مسجد عبادت است و بر همین اساس اعتکاف در اسلام دارای جایگاهی ویژه‌ می‌باشد. خواص مؤمنین به‌طور ویژه اعتکاف را قدر می‌نهند زیرا اعتکاف در خانه خداست و در آن مؤمن از مشغله‌های دنیا رها شده و صرفا به خداوند توجه می‌کند. مؤمن از فرصت پربرکت اعتکاف برای تفکر در آیات الهی و نفس خود بهره می‌برد.

    وی ادامه داد: همچنین خداوند متعال خواص مؤمنین را به نماز شب سفارش کرده است زیرا مؤمن در نیمه‌شب از زمان استثنایی و آرامش‌بخش برای عبادت استفاده می‌کند.

    امام‌جمعه کرمانشاه در پایان عنوان کرد: از همه معتکفین تقاضا دارم که نظام مقدس جمهوری اسلامی، رهبر حکیم و فرزانه، مظلومین فلسطین و غزه، جبهه مقاومت و برای رفع مشکلات جامعه به خصوص نسل جوان، دعا کنند.

    پایان پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.