حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • اعتکاف نماد دینداری جامعه اسلامی است
    03 بهمن 1402 - 12:13
    شناسه : 4998
    امام جمعه گنبدکاووس: حجت‌الاسلام محمود ترابی امام جمعه گنبدکاووس در شرق استان گلستان با مهم دانستن حضور پررنگ اقشار مختلف جامعه در مراسم معنوی اعتکاف گفت: این آئین معنوی از نمادهای مهم دینداری یک جامعه اسلامی بالاخص نسل جوان آن است.
    منبع : خبرگزاری ایرنا

    به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی اعتکاف به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت‌الاسلام محمود ترابی روز دوشنبه در جلسه ستاد شئون فرهنگی گنبدکاووس با موضوع اعتکاف و بزرگداشت دهه پیروزی انقلاب افزود: در قرآن کریم آیاتی در خصوص مراسم اعتکاف و اهمیت آن آمده است بنابراین این آیین معنوی از موضوعات مهم در جامعه اسلامی به شمار می‌رود که باید مورد اهتمام افراد قرار گیرد.

    وی اضافه کرد: افرادی که توانایی حضور در مراسم معنوی اعتکاف را ندارند می‌توانند از معتکفین حمایت کنند تا این آئین با حضور پرشور مردم بویژه جوانان برگزار شود.

    حجت‌الاسلام ترابی همچنین با مهم دانستن برگزاری باشکوه برنامه‌های سالگرد پیروزی انقلاب، ادامه داد: حضور پرشور اقشار مختلف مردم در جشن‌های پیروزی انقلاب، توطئه‌های دشمنان علیه نظام اسلامی را خنثی می‌کند.

    رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس هم در این جلسه از ثبت‌نام هزار و ۴۵۰ نفر برای شرکت در مراسم اعتکاف امسال خبر داد و گفت: ظرفیت تامین شده برای این آئین معنوی در شهرستان سه هزار نفر است.

    حجت‌الاسلام احمدرضا کریمی افزود: از مجموع ثبت‌نام‌کنندگان اعتکاف گنبدکاووس، ۹۰۰ نفر دانش‌آموز و بقیه از سایر اقشار هستند ضمن اینکه ۳۰ مسجد در نقاط شهری و روستایی شهرستان برای این آیین تدارک دیده شده است.

    وی اضافه کرد: امسال ۷۵ مبلغه زن ، ۳۰ طلبه مرد و سه استاد حوزه در مساجد اعتکاف گنبدکاووس به صورت مجزا حضور خواهند یافت.

    رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس همچنین از تشکیل ۲۳ کمیته ویژه ستاد دهه فجر در این شهرستان خبر داد و گفت: امسال جشن‌های چله انقلاب به سبب اهمیت آن بویژه در پیش بودن انتخابات، باید با حضور پرشور اقشار مختلف مردم برگزار شود.

    حجت‌الاسلام کریمی تصریح کرد: بیان دستاوردهای انقلاب و اهمیت شرکت در انتخابات در قالب جهاد تبیین باید سرلوحه کار مسوولان و سخنرانان جشن‌های چله انقلاب قرار گیرد.

    سرهنگ سیدیحیی قاضوی جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس هم در این نشست گفت: امسال در ایام دهه فجر افزون بر ۳۰۰ برنامه فرهنگی، هنری و بصیرتی در پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح محلات و مناطق روستایی برگزار می‌شود.

    رضا اصالتی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گنبدکاووس هم در این جلسه برلزوم مشارکت و حمایت همه دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدماتی از برنامه‌های دهه مبارک فجر و آیین اعتکاف تاکید کرد.

    شهرستان گنبدکاووس افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که مردمان آن در سه نقطه شهری و ۱۷۰ روستا سکونت دارند.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.