حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • آئین اعتکاف در ۱۱۳ مسجد گیلان
    01 بهمن 1402 - 0:22
    شناسه : 4797
    حجت‌الاسلام سیدمحسن کوچکی معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری مراسم اعتکاف در 113 مسجد استان خبر داد.
    منبع : خبرگزاری مهر

    گیلان _ ستاد مرکزی اعتکاف: حجت‌الاسلام سیدمحسن کوچکی با اشاره به اینکه دشمنان معنویت جوانان و آحاد مردم را هدف قرار داده‌اند، گفت؛ ایام معنوی اعتکاف به عنوان یک عمل معنوی همواره مورد سفارش بوده است.

    وی با اشاره به فرارسیدن ایام اعتکاف همزمان با ۱۳ رجب و ولادت امام علی علیه‌السلام، افزود: اعتکاف در مسجد از آداب اسلامی است، اما در تمام ادیان توحیدی و ابراهیمی هم وجود دارد و اسلام تکمیل کننده آن است.

    معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان ادامه داد: اعتکاف فرصت خوبی است تا دل و ذهن خودمان را از زندگی پر مشغله روزمره آرام کنیم و به ذکر خدا بسپاریم تا به رشد برسیم.

    کوچکی با بیان اینکه انسان در فضای پر هجمه رسانه‌ای بمباران می‌شود، اضافه کرد: اعتکاف به روح و روان ما آرامش می‌دهد تا بتوانیم تفکر درست داشته باشیم و به آرزوهای الهی بیاندیشیم.

    وی با تاکید بر اینکه ۱۱۳ مسجد در سطح استان آماده برگزاری مراسم اعتکاف هستند، تصریح کرد: سال گذشته ۵۴۰۰ نفر در مراسم معنوی اعتکاف در سطح استان شرکت کردند که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال جاری حدود ۱۰ درصد افزایش پیدا کند.

    حجت‌الاسلام کوچکی با بیان اینکه دشمن از هیچ تلاشی علیه نظام اسلامی فروگذار نکرده است و تغییر نگرش‌ها و باورهای دینی و سبک زندگی اسلامی هدف اصلی دشمن است، افزود: اعتکاف و سایر فرایض دینی سپر بلای انحرافات فرهنگی و اعتقادی است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

    وی با اشاره به حضور روحانیون و مبلغین خوش ذوق و متعهد در برپایی فریضه اعتکاف در گیلان گفت: انتظار داریم همانند سال‌های گذشته استقبال خوبی از سوی مردم به ویژه نوجوانان و جوانان اعم از بانوان و مردان در برپایی اعتکاف صورت پذیرد.

    پایان پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.