حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • تدابیر امامین انقلاب باعث گسترش و ترویج اعتکاف در داخل و خارج از کشور شده است
    28 دی 1402 - 11:08
    شناسه : 4488
    نماینده ولی فقیه در استان لرستان: حجت‌الاسلام والسملین سیداحمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: اعتکاف قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در چند شهر معدود برگزار می‌شد با تدبیر و طراحی امامین انقلاب گسترش و ترویج غیرقابل توصیفی در داخل و خارج از کشور برخوردار شد.

    به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی اعتکاف، حجت‌الاسلام و السملین سیداحمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان در مراسم اختتامیه هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی اعتکاف که در این استان برگزار شد، اظهار داشت: در آیه ۱۲۵ سوره بقره به ۲ پیامبر اسلام تکلیف می‌کند که بسترسازی مناسب را برای بندگان خدا جهت شرکت در اعتکاف فراهم سازد.

    وی ادامه داد: نکته‌ قابل توجه این است که اعتکاف قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در چند شهر معدود برگزار می‌شد با تدبیر و طراحی امامین انقلاب گسترش و ترویج غیرقابل توصیفی در داخل و خارج از کشور برخوردار شد.

    نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان تصریح کرد: امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که اعتکاف نه تنها در استان‌های ایران بلکه در بسیاری از کشورهای خارجی هم برگزار می‌شود، برای مثال در همین دوره بخش علمی جشنواره در کشور لبنان مقرر گردیده تا برگزار شود.

    وی اشاره کرد: برگزاری مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره اعتکاف در استان لرستان هدیه‌ای است از سوی امام رضا(ع) و خواهر بزرگوار ایشان حضرت معصومه(س) که به ما قسمت شده است.
    شاهرخی عنوان کرد: از ستاد ملی اعتکاف که متولی آن حجت‌الاسلام سیدعلی‌رضا تکیه‌ای است بسیار تشکر دارم و به همه عزیزان در این ستاد خداقوت می‌گویم که تلاش‌های آن‌ها باعث برگزاری این جشنواره‌ها شده است‌.
    نماینده ولی فقیه در استان لرستان خاطرنشان کرد: از استانداری لرستان، دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان، مرکز مدیریت حوزه‌ علمیه استان و همه نهاد‌های فرهنگی و مردم‌نهاد بسیار تشکر می‌کنم که از مدت‌ها پیش در تلاش بودند که اختتامیه هفتمین دوره این جشنواره به بهترین شکل ممکن در استان لرستان در شهر خرم‌آباد برگزار شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.