حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • همه دستگاه‌ها برای برگزاری مراسم اعتکاف همکاری کنند
    30 دی 1402 - 17:40
    شناسه : 4784
    استاندار مرکزی: فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی گفت: به نسبت جمعیت استان مرکزی، میزان استقبال از برنامه‌های اعتکاف در استان بسیار خوب است. همه دستگاه‌ها برای برگزاری باشکوه این آیین معنوی همکاری کنند.

    مرکزی _ ستاد مرکزی اعتکاف: جلسه مشترک ستاد اعتکاف و ستاد عفاف و حجاب استان مرکزی به ریاست استاندار و با حضور قائم مقام ستاد مرکزی اعتکاف کشور، روز جمعه در استانداری برگزار شد.

    دکتر فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی در این نشست با اشاره به اینکه هماهنگی‌های خوبی برای برگزاری اعتکاف صورت گرفته است، گفت: به نسبت جمعیت استان مرکزی میزان استقبال از برنامه‌های اعتکاف در استان بسیار خوب است.

    وی با بیان اینکه محوریت کلی برنامه‌ها در سطح شهرستان‌های استان با فرمانداران است، افزود: ضروری است دستگاه‌های امدادی، انتظامی و خدمات‌رسان هم با آمادگی کامل برای ارائه خدمات در سطح استان همکاری داشته باشند و اداره کل جهاد کشاورزی استان نیز برای تأمین اقلام و مواد غذایی مورد نیاز برنامه‌ریزی کند‌.

    استاندار مرکزی با تأکید بر لزوم ارائه محتوای بومی و متناسب با جامعه مخاطبین حاضر در برنامه‌های اعتکاف، افزود: در بحث محتوایی هم سازمان تبلیغات و هم آموزش و پرورش باید مبلغینی را به کار بگیرند که تجربه کافی دارند و به خوبی با نوجوانان و جوانان ارتباط برقرار می‌کنند.

    استقبال دهه هشتادی‌ها از مراسم اعتکاف افزایش یافته است

    حجت‌الاسلام سیدباقر تکیه‌ای قائم مقام ستاد مرکزی اعتکاف کشور نیز در این جلسه با اشاره به افزایش استقبال نوجوانان و جوانان به ویژه دهه هشتادی‌ها برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف، افزود: سال گذشته مراسم اعتکاف در شش هزار مسجد و با حضور ۶۰۰ هزار معتکف برگزار شد که ۶۰ درصد معتکفین خواهران و ۴۰ درصد برادران بودند.

    وی با بیان اینکه برنامه‌های امسال با شعار «اعتکاف، معنویت تمدن‌ساز» برگزار می‌شود، گفت: امسال زمینه‌سازی برای افزایش معتکفین را خواهیم داشت.

    تکیه‌ای با بیان اینکه ماهیت انقلاب اسلامی ماهیت معنوی و اخلاقی است، تصریح کرد: مهم‌ترین سند این معنویت و اخلاق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که در آن سه محور خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی تعریف شده است.

    قائم مقام ستاد مرکزی اعتکاف، با اشاره به تدوین سند راهبردی اعتکاف گفت: مورد تائید مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید قرار گرفت و در سال ۱۴۰۰ سند اعتکاف نهایی شد.

    پایان پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.