حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • ساماندهی ۶۰۰ مسجد ویژه ایام اعتکاف‌ در اصفهان
    03 بهمن 1402 - 12:43
    شناسه : 5016
    حجت‌الاسلام مهدی فوقی مدیرکل دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: برای مراسم اعتکاف امسال حدود 600 مسجد در استان ساماندهی شده و تاکنون بیش از 70 هزار نفر برای حضور در این مراسم ثبت‌نام کرده‌اند. ضمنا هماهنگی‌های لازم با 270 مبلغ نیز انجام شده است.
    منبع : خبرگزاری تسنیم

    اصفهان _ ستاد مرکزی اعتکاف: حجت‌الاسلام مهدی فوقی در گفت‌وگویی رسانه‌ای به تشریح برنامه‌های دفتر تبلیغات اسلامی درخصوص برگزاری «آئین معنوی اعتکاف» همزمان با فرا رسیدن ایام‌البیض و نیمه ماه رجب گفت؛ برای آئین اعتکاف امسال حدود ۶۰۰ مسجد در سطح استان ساماندهی شده و تاکنون بیش از ۷۰ هزار نفر برای حضور در این مراسم ثبت‌نام کرده‌اند و همچنین هماهنگی لازم با ۲۷۰ مبلغ نیز به عمل آمده است.

    وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای آئین اعتکاف امسال نسبت به سنوات قبل متفاوت است، افزود: در این راستا برنامه آموزش یک روزه ستادهای اعتکاف استان اصفهان در دانشگاه اصفهان برگزار شد و در این برنامه پیرامون استفاده از ظرفیت‌های توجهیی و اقنایی ارگان‌هایی از قبیل شهرداری‌ها، آتش‌نشانی‌ها، شبکه مبلغین و نیروی انتظامی در کنار مجموعه‌های هم‌افزا مثل مداحان و مفسرین بحث شد.

    مدیرکل دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه برای اولین بار در استان اصفهان تهیه ارزاق مناسب ویژه اعتکاف‌ها در دستور کار قرار گرفت، افزود: در فضلی مجازی کانال تولید محتوای فرهنگی وسیعی را برای انتشار محتواهای معنوی، فرهنگی و انقلابی ویژه برداشت‌های بحث روزه اعتکاف را طراحی کردیم و ارسال کتاب‌های اعتکاف به ستادهای مربوطه سامان‌دهی شده است.

    وی با بیان اینکه اعتکاف یکی از ظرفیت‌های مهم مورد بهره‌برداری انقلاب اسلامی است و باید به وسیله آن، لکنت در نظام اسلامی را برای قشر جوان برطرف کرد، گفت: در این راستا با جلساتی را با برخی از مبلغان ساماندهی کردیم و همچنین به اعتکاف دانش‌آموزی به عنوان یک حوزه تخصصی مورد توجه قرار گرفت و در این خصوص شیوه‌نامه‌ای تدوین و به آنها ابلاغ شده است.

    حجت‌الاسلام فوقی در ادامه به اقدامات انجام شده ویژه کلانشهر اصفهان پرداخته و یادآور شد: امسال توزیع میوه در بین معتکفین شهر اصفهان را در دستور کار قرار داریم.

    پایان پیام/

    ثبت دیدگاه

    1. آواتار سید علیرضا موسوی

      سلام من علیرضا هستم و خیلی دوست دارم در این مراسم شرکت کنم

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.