حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • ۱۱ هزار نفر از مردم خراسان جنوبی امسال معتکف شدند
    17 بهمن 1401 - 8:50
    شناسه : 2259
    مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی: حجت‌الاسلام احمد رضایی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۱۱ هزار نفر از مردم خراسان جنوبی امسال در ۱۷۳ مسجد معتکف شدند، نکته مهم و قابل تأمل حضور پرشور و پررنگ نوجوانان و جوانان دهه هشتادی در مراسم معنوی اعتکاف است
    منبع : خبرگزاری مهر

    حجت‌الاسلام احمد رضایی اظهار کرد: ۱۱ هزار نفر از مردم خراسان جنوبی امسال در مراسم اعتکاف شرکت کردند.

    مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از این تعداد دو هزار و ۶۱۵ از آقایان و هشت هزار و ۳۸۶ نفر از بانوان هستند، بیان کرد: مراسم اعتکاف امسال در ۱۷۳ مسجد استان در حال برگزاری است.

    رضایی ادامه داد: نکته مهم و قابل تأمل حضور پرشور و پررنگ نوجوانان و جوانان دهه هشتادی در مراسم معنوی اعتکاف است و حتی برخی از مساجد استان ویژه حضور دانش آموزان معتکف در نظر گرفته شده است.

    وی بیان کرد: مسجد مصلی المهدی ویژه دانش آموزان دختر و مسجد امام هادی (ع) نیز برای دانش آموزان پسر است.

    مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برخی از دانشگاه‌های استان نیز مراسم اعتکاف ویژه دانشجویان دارند، گفت: دعاخوانی، مناجات خوانی، عبادات فردی و … از برنامه‌های ویژه اعتکاف است و در آخرین روز از مراسم اعتکاف نیز با حضور ۵۰ نفر از مداحان مراسم ام‌داوود برگزار خواهد شد.

    رضایی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ نفر از مبلغان در مراسم معنوی اعتکاف خراسان جنوبی برنامه‌های فرهنگی و سخنرانی خواهند داشت، یادآور شد: برخی از این مبلغان خودشان از معتکفین هستند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.