حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • ۲۰۵ مسجد خراسان جنوبی پذیرای معتکفین/ثبت نام آغاز شد
    09 بهمن 1401 - 10:43
    شناسه : 1570
    مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی: حجت‌الاسلام احمد رضایی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۰۵ مسجد خراسان جنوبی پذیرای معتکفین هستند، گفت: ثبت نام برای اعتکاف از امروز، هشتم بهمن آغاز شده است.
    منبع : خبرگزاری مهر

    حجت‌الاسلام احمد رضایی اظهارکرد: اعتکاف یکی از سنت‌های بسیار زیبایی است که از نیاکان و حتی انبیاء پیش از حضرت محمد (ص) باقی مانده است.

    مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام (ص) در غار حرا اعتکاف داشتند، بیان‌کرد: اعتکاف نقش بسیار مهمی در تربیت دینی و خانوادگی افراد ایفا خواهد کرد.

    رضایی با بیان اینکه ثبت نام اعتکاف در خراسان جنوبی به طور رسمی از تاریخ هشتم بهمن ماه آغاز شده است، گفت: این ثبت نام به صورت حضوری در مساجد محلات انجام می شود.

    وی ادامه داد: البته در برخی از شهرستان ها چون بیرجند ممکن است برخی از مساجد شرایط ثبت نام اینترنتی را فراهم کرده باشند.

    رضایی با بیان اینکه ۲۰۵ مسجد جامع خراسان جنوبی پذیرایی معتکفین هستند، بیان کرد: از این تعداد ۱۲۶ مسجد روستایی و ۶۷ مسجد شهری است.

    مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: پیش بینی می شود که در اعتکاف سال جاری ۱۱ هزار نفر از خواهران و سه هزار و ۵۰۰ نفر از برادران در برنامه اعتکاف شرکت کنند.

    رضایی اظهار کرد: در شهر بیرجند ۱۵ مسجد ویژه خواهران و سه مسجد ویژه برادران در نظر گرفته شده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.