حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • ۱۲۰۰دانشجوی مازندرانی معتکف شدند
    09 بهمن 1402 - 12:28
    شناسه : 5954
    حجت‌الاسلام محمد رحیمیان مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه و رئیس کمیته دانشجویی و دانشگاهیان ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی از حضور هزار و ۲۰۰ دانشجوی استان در اعتکاف رجبیه اشاره کرد و خواستار همراهی اصحاب رسانه برای معرفی فعالیت‌های دانشجویان در عرصه‌های دینی و مناسبتی شد.

    مازندران _ ستاد مرکزی اعتکاف: حجت‌الاسلام محمد رحیمیان مسئول نمایندگی ولی‌فقیه دردانشگاه و رئیس کمیته دانشجویی و دانشگاهیان ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در استان مازندران در نشست خبری رسانه‌های استان با رؤسای کمیته‌های تخصصی ستاد چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با اشاره به هجمه‌های دشمنان انقلاب برلزوم برگزاری باشکوه جشن‌های چهل و پنج سالگی انقلاب تاکید کرد و گفت؛ حضور مردم در راهپیمایی عظیم ۲۲بهمن می‌تواند پیام خاصی برای حضور در انتخابات ۱۱اسفند داشته باشد.

    وی به چهار راهبرد مدنظر رهبری پیرامون انتخابات مبنی بر رقابت، مشارکت، سلامت و امنیت اشاره کرد و افزود: همچنین رهبری از همگان خواستند تا علاوه بر مشارکت در انتخابات دیگران را نیز برای حضور در پای صندوق‌های رأی تشویق و ترغیب نمایند.

    حجت‌الاسلام رحیمیان به نقش اثرگذار معلمان و دانشگاهیان برای افزایش مشارکت عمومی در انتخابات، گفت: حضور با بصیرت دانش‌آموزان و دانشجویان به همراه فرهنگیان و دانشگاهیان در جشن‌های انقلاب می‌تواند برای مشارکت در انتخابات اثرگذار باشد.

    وی با بیان اینکه قبل از انقلاب ۱۷۰هزار دانشجو در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کردند و این عدد در بعد از انقلاب اسلامی به سه میلیون نفر رسیده است، ادامه داد: در عرصه‌های مختلف علمی در ۵ تا ۱۰جایگاه نخست جهانی قرار داریم.

    حجت‌الاسلام رحیمیان با بیان اینکه پس از انقلاب بسترسازی برای پیشرفت علمی و پزشکی کشور را شاهدیم، گفت: به برکت خون پاک شهدا و هدایت‌های داهیانه رهبری چتر آموزش عالی همه کشور را پوشش داده است و این به معنای گسترش آموزش عالی در راستای تسهیل دسترسی همگان به تحصیلات دانشگاهی است.

    وی به اهمیت فضاسازی متناسب با دهه فجر در دانشگاه‌های استان اشاره کرد و افزود: حضور مبلغین و ائمه جماعات را در بین الصلاتین در فضاهای دانشگاهی برنامه‌های بصیرتی و تبیینی برگزار می شود.

    حجت‌الاسلام رحیمیان از برگزاری نشست‌های آزاداندیشی و بصیرتی ویژه دانشجویان خبر داد و اضافه کرد: نشست‌های هم‌اندیشی اساتید دانشگاهی با محوریت چهل و پنج سالگی انقلاب برگزار خواهد شد.

    وی به برگزاری نشست‌های معرفتی ضیافت اندیشه با حضور اساتید به صورت کارگاهی در تعدادی از دانشگاه‌های استان اشاره کرد و یادآورشد: برگزاری مسابقات کتابخوانی و عکاسی و برپایی نمایشگاه عکس و کتاب با تخفیف ۴۰درصد نیز در دستور کار قرار دارد.

    حجت‌الاسلام رحیمیان از عطرافشانی گلزار شهدا و یادمان‌های شهدای گمنام مدفون در دانشگاه‌های استان خبر داد و گفت: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا با همراهی دانشجویان و دانشگاهیان نیز مورد توجه است.

    وی با بیان اینکه استفاده از فضای مجازی در برنامه‌های دهه فجر بسیار مهم است، ادامه داد: به همت دانشجویان بسیجی در حال تولید محتوای متناسب با دهه فجر و انتخابات جهت بازنشر در فضاهای دانشگاهی در دستور کار است.

    حجت‌الاسلام رحیمیان به حضور دانشجویان استان در اردوهای راهیان پیشرفت و راهیان نور اشاره کرد و افزود: با توجه به تقارن ایام دهه فجر با تعطیلی بین ترم دانشگاه‌ها تلاش داریم از فضای مجازی برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی بین دانشجویان بهره گرفته شود.

    وی در ادامه به حضور هزار و ۲۰۰دانشجوی استان در اعتکاف رجبیه اشاره کرد و خواستار همراهی اصحاب رسانه برای معرفی فعالیت‌های دانشجویان در عرصه‌های دینی و مناسبتی شد و گفت: اقبال نسل نو به انجام فرایض دینی بیانگر این که تلاش دشمن برای تضعیف روحیه دینی و انقلابی جوانان نقشه برآب است.

    پایان پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.