حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • ۱۵۰ جلد کتاب به معتکفین نوجوان در لرستان اهدا شد
    16 بهمن 1402 - 11:48
    شناسه : 7761
    از سوی انتشارات هاویر ۱۵۰ جلد کتاب به نوجوانان معکتف در مسجد امام حسن عسگری علیه‌السلام خرم‌آباد اهدا شد.
    منبع : خبرگزاری ایبنا

    لرستان _ ستاد مرکزی اعتکاف: مدیر مسئول انتشارات هاویر در باره اهدای این هدیه معرفتی گفت که با هدف تعالی معنوی و معرفت‌افزایی جوانان و نوجوانان، این کتاب‌ها به معتکفین مسجد امام حسن عسکری علیه‌السلام خرم‌آباد اهدا شد.

    سهیمه اسدزاده افزود: «اجوبه الاستفتائات»، «داداش ابراهیم» (بیست داستان کوتاه و آموزنده از زندگی و شخصیت شهید ابراهیم هادی)، «آقا محسن» (داستان‌هایی از زندگی شهید محسن حججی)، «ملاقات در شب آفتابی»، مجموعه «آسمان چه می‌گوید» جست‌وجوی موضوعی در مفاهیم قرآن شامل: «آن سوی تن»، «دروازه ابدیت»، «ادبستان»، «خاندان پاک»، «نیکی و نیکان» عناوین کتاب‌هایی هستند که اهدا شد.

    وی درباره کتاب‌های مجموعه «آسمان چه می‌گوید» گفت: کتاب «خاندان پاک» در این مجموعه مباحثی درباره اهل بیت، لزوم اطاعت در اسلام، مفهوم ولایت و توضیحاتی درباره خویشاوندی است. این کتاب با زبانی ساده و روان، مفاهیم قرآن کریم را به صورت موضوعی برای نوجوانان شرح می‌دهد و مطالب این مجلّد در قالب داستان‌های تاریخی، رویدادهای صدر اسلام و خاندان پیامبر را شرح می‌دهد و اهل‌بیت را معرفی می‌کند. در لابه‌لای مباحث، نکات اخلاقی و آموزنده درباره لزوم توجّه به مسأله ولایت و جایگاه اهل‌بیت در کامل شدن دین ذکر شده است.

    اسدزاده افزود: کتاب «آن سوی تن» مباحثی درباره ماهیت روح، زندگی جسمانی، حیات پس از مرگ و عالم برزخ است که با زبانی ساده و روان، مفاهیم قرآن کریم را به صورت موضوعی برای نوجوانان شرح می‌دهد.

    مطالب این کتاب در قالب داستان‌های کوتاه، ماهیت زندگی پس از مرگ را با استدلالات علمی به کودکان و نوجوانان شرح می‌دهد و در لابه‌لای این حکایات، از آیات و احادیث اسلامی برای درک بهتر مطالب بهره می‌گیرد.

    وی با اشاره به اینکه کتاب «ادبستان» به موضوع آداب معاشرت و بعضی بنیان‌های آن می‌پردازد، افزود: در کتاب «نیکی و نیکان» نیز به موضوع احسان، انفاق و دستگیری، احترام به پدر و مادر پرداخته شده است و کتاب «دروازه ابدیت» به موضوع مرگ، برزخ، قیامت، بهشت و جهنم می‌پردازد.

    اسدزاده گفت: کتاب اجوبه الاستفتائات که به آن رساله عملیه رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله العالی هم گفته می‌شود مجموعه‌ای از استفتائات و پرسش‌های شرعی که مطابق با فتوای آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی پاسخ داده شده است.

    وی درباره کتاب «ملاقات در شب آفتابی» نیز گفت: این کتاب رمانی است که در آن علی موذنی با زبان ادبیات از ایثارگران دفاع مقدس و با امضای کریم صفایی نوشته است. در این رمان نویسنده بخشی از خاطرات چند ایثارگر دفاع مقدس را مرور می‌کند.

    پایان پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.