حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • ۶ مسجد پلدختر میزبان معتکفین
    01 بهمن 1402 - 0:11
    شناسه : 4782
    حجت‌الاسلام محمد محمودی مدیر اداره تبلیغات اسلامی پلدختر از برگزاری مراسم اعتکاف در شش مسجد این شهرستان خبر داد.
    منبع : خبرگزاری مهر

    لرستان _ ستاد مرکزی اعتکاف: حجت‌الاسلام محمد محمودی در گفت‌وگویی رسانه‌ای با بیان اینکه شش مسجد در شهرهای پلدختر، معمولان و «سراب حمام» آماده برگزاری آئین معنوی اعتکاف هستند، گفت؛ مساجد جامع ویژه برادران و امیرالمؤمنین علیه‌السلام و امام حسین علیه‌السلام ویژه خواهران در شهر پلدختر برای برگزاری آئین معنوی اعتکاف تدارک‌دیده‌شده است.

    مدیر اداره تبلیغات اسلامی پلدختر، افزود: آئین اعتکاف نیز در شهر معمولان در مساجد امام حسین علیه‌السلام و المهدی عجل‌الله تعالی و در شهر «سراب حمام» مسجد امام حسن مجتبی علیه‌السلام ویژه خواهران در نظر گرفته شده است.

    حجت‌الاسلام محمودی، به زمان ثبت‌نام آئین معنوی اعتکاف اشاره کرد و گفت: ثبت‌نام آئین معنوی اعتکاف امسال از ۲۶ دی‌ماه آغاز شده و تا روز چهارشنبه چهارم بهمن‌ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام به مساجد مربوطه و در ساعات اداری به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پلدختر مراجعه کنند.

    وی افزود: اقامه سه وعده نماز جماعت، اعزام مبلغ دینی در جمع معتکفان به‌منظور پاسخگویی به سوالات دینی، سخنرانی و بیان احکام شرعی توسط مبلغان و مبلغات اعزامی، ختم قرآن کریم به نیابت از شهدا و تصحیح قرائت نماز از برنامه اعتکاف امسال در شهرستان پلدختر است.

    مدیر اداره تبلیغات اسلامی پلدختر، برپایی مراسم جشن ولادت حضرت علی علیه‌السلام و روز پدر، اعمال ام‌داوود پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر روز سوم اعتکاف، مراسم عزاداری و روضه‌خوانی به مناسبت وفات حضرت زینب کبری سلام‌الله علیها در روز سوم اعتکاف را از دیگر برنامه‌های آئین معنوی اعتکاف در شهرستان پلدختر برشمرد.

    حجت‌الاسلام محمودی، به زمان آغاز اعتکاف اشاره کرد و افزود: آئین معنوی اعتکاف از روز پنجم بهمن‌ماه سال جاری هم‌زمان با ۱۳ ماه رجب آغاز و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

    وی گفت: معتکفان باید قبل از اذان صبح روز پنجشنبه پنجم بهمن‌ماه در مسجد محل اعتکاف حضور یابند.

    مدیر اداره تبلیغات اسلامی پلدختر، افزود: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در ساعت اداری به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پلدختر مراجعه و یا به شماره‌تلفن ۰۶۶۳۲۲۲۵۰۱۰ و در ساعات غیراداری به شماره همراه ۰۹۱۶۶۹۷۹۲۵۶ کیانی تماس حاصل کنند.

    حجت‌الاسلام محمودی، رجب را آغاز فصل نیایش و بندگی و اعتکاف فرصت طلایی این ماه خدا برای خودسازی دانست و یادآور شد: سنت حسنه اعتکاف فرصت مناسبی برای بهره‌مندی از فیوضات ماه رجب، بندگی، ارتباط معنوی باخدا، مبارزه با هوای نفس، زدودن آلودگی‌ها و مقدمه خودسازی برای ورود به ماه مبارک رمضان است.

    بنابراین گزارش، آئین معنوی و روح‌بخش اعتکاف از ۱۳ تا ۱۵ ماه رجب در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود.

    پایان پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.