حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • آغاز ثبت نام معتکفین در استان همدان از دهم بهمن ۱۴۰۱
    03 بهمن 1401 - 20:06
    شناسه : 1292
    رئیس ستاد اعتکاف استان همدان خبر داد؛ مهدی صلواتیان رئیس ستاد اعتکاف استان همدان گفت: از تاریخ ۱۰ بهمن ماه تا ۱۲ بهمن ماه ثبت نام معتکفین در مساجد جامع کل استان همدان و روستاها انجام خواهد شد و طبق پیش بینی ها، ۱۵ هزار نفر در ۱۱۰ مسجد استان همدان معتکف خواهند شد.
    منبع : خبرگزاری مهر

    مهدی صلواتیان بیان کرد: از تاریخ ۱۰ بهمن ماه تا ۱۲ بهمن ماه ثبت نام معتکفین در مساجد جامع کل استان همدان و روستاها انجام خواهد شد.

    وی با بیان اینکه سه روز اعتکاف به نامهای عصر اول اعتکاف به نام شبی با علما، عصر دوم شهدا و عصر سوم وداع نامگذاری شده است افزود: در ظهر و عصر میلاد حضرت علی (ع) مراسم جشن همراه با اعتکاف برگزار خواهد شد.

    رئیس ستاد اعتکاف استان همدان یادآور شد: در مراسم اعتکاف سال جاری برنامه‌های فرهنگی و معنوی بیشتری نسبت به سال گذشته انجام خواهد و اهم برنامه‌ها شامل ختم قرآن، ذکر صلوات، برگزاری حلقه‌های معرفت که در مورد موضوعات افزایش جمعیت، حق و حقوق بانوان، پاسخ به شبهات، احکام و تصحیح نماز، فرقه‌های انحرافی و مهدویت، تاریخ اسلام، روشنفکری دستاوردهای انقلاب، روایتگری انقلاب در مساجد و سبک زندگی اسلامی و ایرانی با استفاده از علما انجام خواهد شد.

    صلواتیان در پایان با بیان اینکه ملاقات با اعتکاف کنندگان ممنوع خواهد بود همچنین از آوردن موبایل، تبلت و وسایل سمعی بصیری جلوگیری به عمل خواهد آمد افزود: مبلغ ثبت نام معتکفین برای سال جاری برای هر نفر ۲۵۰ هزار تومان خواهد بود و از خیرین در این امر خداپسندانه تقاضامندیم مانند همیشه یاری گر ما باشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.