حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • افزایش چشمگیر استقبال دهه هشتادی ها از اعتکاف
    09 بهمن 1401 - 9:37
    شناسه : 1544
    رییس ستاد مرکزی اعتکاف: رییس ستاد مرکزی اعتکاف از افزایش چشمگیر استقبال دهه هشتادی ها از اعتکاف خبر داد.

    حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا تکیه ای در دیدار اعضای ستاد مرکزی اعتکاف با آیت الله محسن اراکی عضو شورای عالی حوزه های علمیه، افزود: اعتکاف به یک فرهنگ عمومی در شهرها، بخش ها و دهستانهای کشور تبدیل شده و تقاضای عمومی همه ساله بر آن افزوده می شود.

    وی تاثیرات مثبت شورای راهبری اعتکاف را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: اعتکاف رمضانیه در ۲۲ استان یکی از اقدامات شاخص این ستاد از زمان تشکیل آن بوده است؛ ایجاد وحدت رویه، ارتقای کمی و کیفی و تداوم آثار اعتکاف سه هدف عمده شورای راهبری اعتکاف است.

    رییس ستاد مرکزی اعتکاف با بیان اینکه شورای راهبری اعتکاف گام بلندی برای افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت معتکفین در کشور برداشته است، گفت: اعتکاف محل گسترش اخلاق و معنویت است و به همین مناسبت در اعتکاف سالجاری تبیین اخلاق و معنویت به خصوص برای دهه هشتادی ها در دستور کار ستاد مرکزی است.

    وی ادامه داد: همچنین در اعتکاف امسال تدابیر و پیش بینی های لازم برای حضور مشترک مادران و دختران در برخی مساجد نیز دیده شده که از اتفاقات خوب اعتکاف سالجاری است.

    حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا تکیه ای گفت: اعتکاف دهه هشتادی ها از ۲ مسجد در سال ۹۷ به ۸ مسجد رسیده و هم اکنون در ۵۰۰ مدرسه استان قم ثبت نام اعتکاف انجام می شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.