حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • بهره مندی از ۱۳۰۰ مبلغ آموزش دیده برای اعتکاف امسال در کشور/ ثبت نام اعتکاف تا ۷ بهمن ۱۴۰۱ ادامه دارد
    28 دی 1401 - 10:25
    شناسه : 1151
    دبیر ستاد مرکزی اعتکاف قم خبر داد: با توجه به این فرمایش رهبر معظم انقلاب شعار امسال اعتکاف «اعتکاف تجلی اخلاق و معنویت» انتخاب شده است و ثبت نام اعتکاف از ۲۵ دی تا ۷ بهمن ۱۴۰۱ در سایت رسمی اعتکاف به نشانی www.itikaf.ir انجام می‌شود و عموم افراد می توانند در این مراسم عبادی ثبت نام کنند.
    منبع : خبرگزاری حوزه

    حجت الاسلام محمد باقر تکیه‌ای، دبیر ستاد مرکزی اعتکاف قم امروز در نشست رسانه ای ستاد مرکزی اعتکاف قم که در دفتر خبرگزاری فارس برگزار شد با بیان اینکه انقلاب اسلامی ولایت فقیه باعث رشد و گستردگی اعتکاف شد، گفت: رهبر معظم انقلاب در فراز ششم بیانیه گام دوم انقلاب، افزایش چشمگیر اخلاق و معنویت در فضای عمومی جامعه را از دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان کردند و اعتکاف را به عنوان نمونه‌ای از آن دانستند.

    وی عنوان کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب برنامه اعتکاف، خلوت کردن با پروردگار است اما برنامه‌هایی که در نظر گرفته شده است تا زمینه‌ یک خلوت مناسب و ارتباط با پروردگار را فراهم کند.

    حجت الاسلام تکیه‌ای با اشاره به اینکه در سال های گذشته شاهد حضور معتکفین از ۵۶ کشور مختلف بودیم، یادآور شد: این افراد در آینده سفیران برنامه های اعتکاف در کشورهای خود می‌شوند؛ رویکرد امسال بر حضور دهه هشتادی ها در مراسم اعتکاف است و در این زمینه سازمان تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش همکار داشته است.

    دبیر ستاد مرکزی اعتکاف قم گفت: با توجه به این فرمایش رهبر معظم انقلاب شعار امسال اعتکاف «اعتکاف تجلی اخلاق و معنویت» انتخاب شده است و ثبت نام اعتکاف از ۲۵ دی تا ۷ بهمن ۱۴۰۱ در سایت رسمی اعتکاف به نشانی www.itikaf.ir انجام می‌شود و عموم افراد می توانند در این مراسم عبادی ثبت نام کنند.

    وی با اشاره به اینکه هشتم بهمن قرعه کشی و نهم بهمن اعلام نتایج صورت می‌گیرد، بیان کرد: افراد منتخب می‌توانند در روزهای دهم و یازدهم بهمن ماه از ساعت ۱۴ تا ۱۷ با ارائه کارت ملی خود کارت ورود به اعتکاف خود را از مصلی قدس قم دریافت کنند.

    دبیر ستاد مرکزی اعتکاف قم ادامه داد: با توجه به اینکه در دو سال اخیر به خاطر شیوع کرونا حضور معتکفین با کاهش مواجه بود پیش بینی می‌شود امسال شاهد حضور پررنگ مردم در این مراسم عبادی باشیم؛ رهبر معظم انقلاب در دیدار ۱۹ دی با مردم قم بر موضوع جهاد تبیین تاکید کردند و به همین خاطر برای کنشگران و معتکفین برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

    حجت الاسلام تکیه‌ای با اشاره به افزایش ۴۵ درصدی مساجد برای اعتکاف امسال تصریح کرد: ۳۲ مسجد برای اعتکاف در نظر گرفته شده است که ۱۵ مسجد برای خواهران، ۱۱ مسجد برای برادران، دو مسجد دانشجویی و ۵ مسجد برای دهه هشتادی‌ها و دانش آموزان نیز در نظر گرفته شده است.

    وی در پایان سخنان خود با اشاره به حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در مراسم اعتکاف گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته که ثبت نام اعتکاف آغاز شده است بیش از ۷۰ درصد های متقاضیان از نوجوانان و جوانان بوده‌اند که این واقعا مایه خوشحالی و مسرت است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.