حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • تبریک آغاز سال ۱۴۰۲ با اعلام اعتکاف ماه مبارک رمضان
    04 فروردین 1402 - 3:41
    شناسه : 3656
    حضور جامعه ایمانی، در شب‌های گران‌سنگ قدر و اعتکاف ماه مبارک رمضان در مساجد برگزیده کشور در دهه سوم ماه مبارک رمضان، در سایه ساختار ولایی کشور و نهاد امامت جمعه و ستادهای استانی اعتکاف، مایه مباهات رسول گرامی اسلامی(ص) خواهد بود.

    سیدعلیرضا تکیه‌ ای، رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با صدور پیامی آغاز سال ۱۴۰۲ و حلول ماه مبارک رمضان را تبریک و تهنیت گفت.

    متن پیام به شرح زیر است:

     

    بسم الله الرحمن الرحیم

    اعتکاف؛ تجلی اخلاق و معنویت

    هم‌میهنان گرامی
    عید نوروز و حلول ماه مبارک رمضان را تبریک عرض می‌نمایم. این ماه عزیز، ماه عبادت، اخلاق و معنویت و مایه مباهات حضرت حق و تمامی مسلمانان جهان است.
    ماه مبارک رمضان مورد عنایت پیامبر اسلام بوده و بر اساس حدیث «کَانَ رَسُولُ‌اللَّهِ إِذَا کَانَ الْعَشْرُ الْأَوَاخِرُ اعْتَکَفَ فِی الْمَسْجِدِ وَ ضُرِبَتْ لَهُ قُبَّهٌ مِنْ شَعْرٍ وَ شَمَّرَ الْمِئْزَرَ وَ طَوَى فِرَاشَهُ»؛ «پیامبر خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله و سلم وقتی دهه آخر (ماه مبارک رمضان) می‌شد، در مسجد معتکف می‌شدند و خیمه‌ای از جنس مو برایشان برپا می‌شد و دامن به کمر می‌بستند و بسترشان را جمع می‌کردند».
    حضور جامعه ایمانی، خاصه دهه‌هشتادی‌ها را در شب‌های گران‌سنگ قدر و اعتکاف ماه مبارک رمضان در مساجد برگزیده کشور در دهه سوم ماه مبارک رمضان، در سایه ساختار ولایی کشور و نهاد امامت جمعه و ستادهای استانی اعتکاف، مایه مباهات رسول اعظم صلی الله علیه و آله و سلم است؛ ان‌شاء الله.

    سیدعلیرضا تکیه‌ای
    رئیس ستاد مرکزی اعتکاف

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.