حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • مراسم اعتکاف در ۱۳۰ مسجد خراسان شمالی برگزار می‌شود
    02 بهمن 1401 - 10:17
    شناسه : 1245
    معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ۳۶ مسجد شهری و ۹۴ مسجد روستایی در خراسان شمالی میزبان مردم برای برگزاری مراسم اعتکاف رجبیه خواهند بود.

    حجت‌الاسلام ناصر هدایتی اظهار کرد: سنت اعتکاف قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حالت فراگیر و عمومی نداشت اما در چند ساله اخیر در میان جمع کثیری از صالحان و نیکان اعم از خواهران و برادران از اقشار گوناگون اجتماعی به‌ویژه دانشجویان و طلاب، متداول شده است.

    معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: آئین اعتکاف رجبیه در مساجد استان خراسان شمالی به‌ویژه مساجد جامع از ۱۳ رجب هم‌زمان با ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ به مدت سه روز ویژه برادران و خواهران برگزار می‌شود.

    دبیر ستاد اعتکاف استان خراسان شمالی تصریح کرد: برنامه‌های مختلف فرهنگی ازجمله حلقه‌های معرفت، کرسی تلاوت و ختم قرآن و صلوات، سخنرانی روحانیون، حضور شاعران آئینی، حضور راویان دفاع مقدس و علما با عنوان عصری با علما و عصری با شهدا، برنامه‌های عزاداری، مناجات‌خوانی شبانه، محافلی با موضوع ازدیاد جمعیت، گام دوم انقلاب، جهاد تبیین، مهدویت، طب سنتی، تاریخ اسلام و پاسخ به شبهات، سبک زندگی اسلامی برای شرکت‌کنندگان پیش‌بینی‌شده است.

    حجت‌الاسلام هدایتی بابیان اینکه در راستای هرچه بهتر برگزاری مراسم مردمی اعتکاف در زمینه زیرساخت‌ها و آماده‌سازی مساجد نیازمند حمایت‌های دولتی و خیرین هستیم، افزود: استان خراسان شمالی از استان‌های پیشرو و برتر در برگزاری مراسم اعتکاف است و هزینه ثبت‌نام هر فرد در شهرستان بجنورد که از سوی هیئت‌امنای مساجد برای برگزاری این مراسم در نظر گرفته‌شده است، مبلغ ۲۹۰ هزار تومان می‌باشد.

    وی بابیان اینکه هزینه ثبت‌نام در سایر نقاط و شهرستان‌های استان متفاوت است، گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این مراسم می‌توانند در سایر شهرستان‌ها به ادارات تبلیغات اسلامی و یا هیئت‌امنای مساجد که برای ثبت‌نام در نظر گرفته‌شده است مراجعه کنند.

    دبیر ستاد اعتکاف استان خراسان شمالی با تأکید بر به همراه داشتن وسایل شخصی، افزود: همراه آوردن موبایل، تبلت، وسایل سمعی و بصری، دوربین عکاسی ممنوع است و معتکفین بعد از شروع مراسم نمی‌توانند از مکان خارج شوند.

    حجت‌الاسلام هدایتی افزود: تعداد ۱۳۰ مسجد شامل ۳۶ مسجد شهری و ۹۴ مسجد روستایی مراسم معنوی اعتکاف رجبیه را برگزار خواهند کرد.

    وی در پایان گفت: شهرستان بجنورد ویژه برادران مساجد انقلاب، بقیه الله (عج) بلوار استقلال و امام محمدباقر (ع) خیابان صفا و ویژه بانوان مساجد جامع، حجت ابن الحسن (عج)، سیدالشهدا (ع) پل منطقه، حضرت رسول (ص)، بقیه الله (عج) شهرک فرهنگیان،، قائم آل محمد (عج) خیابان حسینی معصوم و قائم آل محمد (عج) شهرک امام خمینی (ره) در نظر گرفته شده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.