حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • هفتمین جشنواره بین المللی اعتکاف برگزار می‌شود
    23 آبان 1401 - 9:57
    شناسه : 825
    رئیس ستاد مرکزی اعتکاف از فراخوان هفتمین جشنواره بین المللی اعتکاف خبرداد.

    حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا تکیه‌ای در گفت‌وگو با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه تاکنون ۶ جشنواره بین المللی اعتکاف برگزار شده است، اظهار کرد: در آستانه اعتکاف امسال نیز فراخوان هفتمین جشنواره بین المللی اعتکاف در قالب‌ها و بخش‌های مختلف و با هدف استعدادیابی، الگوسازی وجریان‌سازی را داریم.
    وی با بیان اینکه در فضای مجازی عکس نوشته‌ها، کلیپ‌های صوتی و تصویری نیز خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: اعتکاف، عبادت جامع؛ اعتکاف، بستر معنویت و اخلاق؛ اعتکاف، آسرار و آثار؛ اعتکاف و وحدت امت اسلامی؛ اعتکاف و بیانیه گام دوم انقلاب؛ اعتکاف و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی؛ اعتکاف و سلامت روحی و امنیت روانی جامعه؛ اعتکاف در ادیان آسمانی و مذاهب اسلامی ازجمله محورهای برگزاری این جشنواره هستند.
    رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار به این جشنواره از مراسم اعتکاف امسال تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ است، مطرح کرد: جشنواره بین المللی اعتکاف در قالب‌های علمی در بخش کتاب و مقاله؛ هنری در بخش مستند، خطاطی، موشن گرافی وعکاسی؛ ادبی در بخش شعر، داستان، خاطره و قطعه ادبی برگزار می‌شود.
    وی با اشاره به اینکه خوشبختانه مردم در سالیان گذشته مشارکت و حضور مطلوبی در جشنواره اعتکاف دارند، تصریح کرد: باتوجه به اینکه این جشنواره‌ها به صورت دوسالانه برگزار می‌شوند، اختتامیه جشنواره هفتم نیز همزمان با مراسم اعتکاف سال آینده برگزار خواهد شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.