حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • پایان نامه «آثار اعتکاف از دیدگاه آیات و روایات» در ساوه دفاع شد
    05 بهمن 1401 - 18:47
    شناسه : 1458
    طلبه سطح سه موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة الرسول (س) ساوه از پایان نامه خود با عنوان «آثار اعتکاف از دیدگاه آیات و روایات» دفاع کرد.

    خانم معصومه زال طلبه سطح ۳ رشته تفسیر و علوم قرآنیف صبح امروز از پایان نامه خود با عنوان «آثار اعتکاف از دیدگاه آیات و روایات» با داوری حجت الاسلام حسنعلی نوروزی در موسسه آموزش عالی ریحانه الرسول(س) ساوه برگزار شد.

    خانم زال در بخشی از پایان نامه خود بیان کرد: اعتکاف در لغت به معنی اقامت کردن و ماندن در جایی و ملازم بودن با چیزی است، ولی در شرع اسلام، اقامت در مکانی مقدس به منظور تقرب جستن به خداوند متعال است.

    وی ادامه داد: اعتکاف فرصت بسیار مناسبی است تا انسانی که در پیچ و خم های مادی غرق شده, خود را بازیابد و به قصد بهره بردن از ارزش های معنوی از علایق مادی دست بکشد و خود را در اختیار پروردگار بگذارد و تقاضا کند که او را در راه راست ثابت نگهدارد تا بتواند به دریای بیکران انس و مهر خداوند که همه اش مغفرت و رحمت است،متصل شود.

    خانم زال خاطر نشان کرد: این پایان نامه در رابطه با آثار اعتکاف از دیدگاه قرآن و روایات می باشد و در چهار فصل تدوین شده است که در فصل اول کلیات و در فصل دوم هم به اهمیت اعتکاف و پیشینه اعتکاف با چله نشینی و عزلت نشینی پرداخته شده است و در فصل سوم هم به آثار اعتکاف و در فصل چهارم هم به جایگاه اعتکاف در سیره انبیا و صالحان پرداخته شده است.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.