حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • ۱۳۰ مسجد خراسان‌شمالی آماده برگزاری آیین معنوی اعتکاف
    02 بهمن 1401 - 12:06
    شناسه : 1278
    مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی خبر داد: حجت الاسلام حمید رفیعی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی گفت: امسال ۱۳۰ مسجد شهری و روستایی استان آماده برگزاری آیین معنوی اعتکاف است.
    منبع : خبرگزاری حوزه

    حجت الاسلام حمید رفیعی اظهار کرد: این مراسم معنوی از ۱۳ رجب همزمان با ۱۵ بهمن ماه سالجاری در ۳۶ مسجد شهری و ۹۴ مسجد روستایی استان به مدت سه روز برگزار می‌شود.

    وی افزود: مساجد انقلاب، بقیه الله (عج) بلوار استقلال و امام محمدباقر (ع) بجنورد ویژه اعتکاف آقایان و مساجد جامع، حجت بن الحسن (عج)، سیدالشهدا (ع) پل منطقه، حضرت رسول (ص)، بقیه الله (عج) شهرک فرهنگیان، قائم آل محمد (عج) و قائم آل محمد (عج) شهرک امام خمینی (ره) ویژه بانوان است.

    حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به این مساجد نسبت به ثبت‌نام و پرداخت هزینه اعتکاف اقدام کنند.

    وی ادامه داد: برگزاری حلقه‌های معرفت، کرسی‌های تلاوت قرآن‌کریم، اقامه نماز جماعت، برگزاری سخنرانی مذهبی، مولودی خوانی و برگزاری گفتمان دینی با موضوعات مختلف از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در این مراسم معنوی است.

    مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی، اعتکاف را از سنت‌ های حسنه اسلامی احیا شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: این سنت قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حالت فراگیر و عمومی نداشت اما در چند سال اخیر در میان جمع کثیری از صالحان و نیکان از اقشار گوناگون اجتماعی به ویژه دانشجویان و طلاب، متداول شده است.

    آیین اعتکاف در روزهای سیزدهم تا پانزدهم رجب هر سال برگزار می شود.

    خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت، هزار و ۱۰۰ مسجد دارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.