حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • اعتکاف به صورت قرارگاهی در کشور دنبال شود/ برگزاری مراسم اعتکاف در ۱۰۳ کشور دنیا
    22 آذر 1402 - 19:27
    شناسه : 4071
    رئیس ستاد مرکزی اعتکاف: حجت‌الاسلام والمسلمین تکیه‌ای رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور گفت: اعتکاف باید در بعد معنوی و اخلاق به صورت قرارگاهی در نظام جمهوری اسلامی ایران دنبال شود.

    به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی اعتکاف، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا تکیه‌ای عصر امروز در نشست تخصصی هشتمین همایش هم‌اندیشی راهبردی اعتکاف سراسر کشور که در مسجد گوهرشاد آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در حال برگزاری است، مطرح کرد: ضروری ترین مسئله بشری، معنویت و اخلاق است که هویت انسان را شکل می‌دهد.

    رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با بیان اینکه ابزارهای فرهنگی بر باورهای دینی تکیه می‌کند، گفت: مسئولیت و مأموریت ما راهبردی است و برای اینکه راهبردی باشد، نیاز به سند بود که با ۳ هزار و ۷۰۰ نفر ساعت فعالیت علمی تدوین شد.

    وی عنوان کرد: شورای راهبری اعتکاف در استان‌ها به ریاست ائمه جمعه تشکیل شده است و دبیری شورا در استان‌ها نیز از مردم انتخاب می‌شود؛ سازمان تبلیغات و مدیران حوزه‌های علمیه و رؤسای دانشگاه‌ها دیگر اعضای شورای راهبری اعتکاف در استان‌ها هستند.

    تکیه‌ای اظهار کرد: از چند ماه گذشته با مشورت دفتر مقام معظم رهبری، کشورهای محوری مسلمان نیز باعنوان بخش بین‌الملل به ستاد مرکزی اعتکاف اضافه شدند و بنا شد شوراهای راهبری در کشورهای مختلف مسلمان جهان تشکیل شود که لبنان نخستین از این کشورها بود.

    وی اضافه کرد: در شرق آفریقا با محوریت کشور تانزانیا به عنوان دومین دفتر بین‌المللی ستاد اعتکاف و سپس با استقبال شیخ زکزاکی سومین دفتر در غرب آسیا راه اندازی می‌شود.

    رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با بیان اینکه این انسجام داخلی ستاد در خارج از کشور نیز دنبال می‌شود، ادامه داد: همچنین جامعه المصطفی العالمیه نیز ستاد اعتکاف را با حضور ۱۰۳ کشور در سراسر جهان همراهی می‌کند.

    وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد اعتکاف باید در بعد معنوی و اخلاق به صورت قرارگاهی در نظام جمهوری اسلامی دنبال شود.

    تکیه‌ای تصریح کرد: بیش از ۶۰۰ هزار نفر سال گذشته، پس از دو سال شیوع ویروس کرونا در مساجد سراسر کشور معتکف شدند که حدود دو سوم از این جمعیت، جوانان دهه هشتادی بودند.

    وی خاطر نشان کرد: جریان علمی اعتکاف به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و اردو از ۶۹ کشور، جهانی است و جریان عملی اعتکاف نیز از ۱۰۳ کشور دنیا در حال برگزاری است.

    رئیس ستاد مرکزی اعتکاف گفت: باید تلاش‌های مضاعف با خلاقیت و نوآوری به صورت هم‌اندیشی و هم‌افزایی، بدون فوت وقت و توقعات توقف‌زا در راستای برپایی هرچه باشکوه‌تر مراسم اعتکاف انجام شود و این می‌تواند جریان معنوی و اخلاق نظام را رقم بزند تا ان شا الله به وسیله این موهبت عظیم محمدی و مأموریت بزرگ ابراهیمی، پهنه‌ی ایران و جهان خطرزدا و آسیب‌زدا شود.

    پایان پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.