حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • اعتکاف تبدیل به فرهنگ و مطالبه عمومی در جامعه شده است
    07 بهمن 1400 - 8:40
    شناسه : 683
    رئیس ستاد مرکزی اعتکاف: اعتکاف، امروز تبدیل به فرهنگ و مطالبه عمومی در جامعه شده است و مردم و جوانان به دنبال حضور عاشقانه در این جلسات می‌باشند.

    حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا تکیه‌ای در نشست هم اندیشی مدیران مردمی اعتکاف سراسر کشور که در مسجد امام حسن عسکری (ع) در قم برگزار شد، گفت: امروز شاهد برگزاری نشست هم فکری مدیران مردمی اعتکاف سراسر کشور هستیم که این امر می‌تواند اتفاقات خوبی برای برگزاری اعتکاف امسال به همراه داشته باشد.

    رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با بیان اینکه عهد ابراهیمی در جریان آفرینش نشان از هویت انسانی است، افزود: باید تلاش کرد این هویتی که از طریق برگزاری اعتکاف و مانند آن ایجاد می‌شود، در خود تجلی دهیم.

    وی بیان داشت: امروز تمامیت نظام به ارزش‌های دینی است و ارزش‌های دینی است که نظام را تا کنون نگه داشته است.

    حجت الاسلام والمسلمین تکیه‌ای با بیان اینکه ارشاد، پیگیری و تأکید رهبر انقلاب و مراجع مهمترین دلایل برگزاری مسئله اعتکاف است، گفت: لذا ما باید تلاش کنیم برنامه‌های اعتکاف را با برنامه‌ریزی، به بهترین نحو پیش ببریم.

    رئیس ستاد مرکزی اعتکاف، افزود: الان مدتی ستاد مرکزی اعتکاف راه اندازی شده است، مؤسس اصلی اعتکاف مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی بودند. در آن زمان ۳۰۰ معتکف بیشتر نبوده ولی الان این جمعیت با همراهی و حمایت رهبری معظم انقلاب و مراجع و علما چندین برابر افزایش یافته است.

    وی بیان داشت: اعتکاف امروز تبدیل به فرهنگ و مطالبه عمومی در جامعه شده است و مردم و جوانان به دنبال حضور عاشقانه در این جلسات می‌باشند.

    حجت الاسلام والمسلمین تکیه‌ای گفت: برای برگزاری بهتر مراسم اعتکاف، ستاد مرکزی اعتکاف اقدام به راه اندازی شورای علمی کرده است. در این رابطه ۳۰۰ جلد کتاب در مورد اعتکاف تدوین و منتشر شده است.

    رئیس ستاد مرکزی اعتکاف، افزود: این ستاد دارای ساحت فرهنگی، ادبی و هنری و گفتمانی است. این نشستی که با حضور مدیران اعتکاف مردمی در حال برگزاری است برای رسیدن به گفتمان واحد در عرصه اعتکاف و بیانیه گام دوم است.

    وی بیان داشت: برای بیانیه گام دوم ۳ هزار و ۷۰۰ ساعت از سوی ستاد مرکزی، فعالیت علمی شده است. این فعالیت علمی برای تقویت و غنی سازی و تبیین بیانیه گام بوده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.