حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • اعتکاف فرصتی مناسب برای جهاد تبیین است
    28 دی 1401 - 10:21
    شناسه : 1144
    آیت الله سعیدی: تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه اعمال عبادی مانند اعتکاف به صورت نرم در دل انسان ها نفود می کند، گفت: در اعتکاف به خاطر روزه داری و مکان شریفی که معتکفین در آن حاضر هستند نفوذ پذیری انسان‌ها نسبت به حقایق بیشتر می‌شود و باید از این فرصت برای جهاد تبیین استفاده کرد.
    منبع : خبرگزاری حوزه

    آیت الله سیدمحمد سعیدی در نشست ستاد اعتکاف که امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به وجوب فوری جهاد تبیین اظهار کرد: جهاد تبیین هدفی است که پیامبران الهی هم به دنبال آن بودند و یکی از اسامی قرآن بیان و تبیان است و در آیه ۸۹ سوره مبارکه نحل دامنه تبیین قرآن در همه امور بیان شده است.

    وی با بیان اینکه تبیین در عرصه عبادات نقش بیشتری دارد، افزود: عبادات راه و رمز اتصال و تقرب بنده به خدا است و اگر عبادات خوب تبیین نشود آسیب هایی به دنبال خواهد داشت.

    تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه اعتکاف دو نوع مثبت و منفی دارد گفت: همانطور که اعتکاف مثبت که در قران تأکید شده و آثار مثبت معنوی بر انسان دارد اعتکاف منفی هم آثار معنوی منفی بر انسان دارد و نمونه آن را خداوند نسبت به قوم بنی اسرائیل بیان کرده است که وقتی با آن همه معجزه از دست فرعون نجات یافتند به قومی رسیدند که در مقابل بت های خود معتکف شده بودند و با دیدن آنها از حضرت موسی علیه السلام خواستند که خدایی برای آنها بیاورد که مانند بتها قابل لمس و دیدن باشد.

    وی با بیان اینکه اعمال عبادی مانند اعتکاف به صورت نرم در دل های انسان ها نفوذ می کند، افزود: در اعتکاف به خاطر روزه داری و مکان شریفی که در آن حاضر هستند نفوذ پذیری انسان ها نسبت به حقایق بیشتر می شود و باید از این فرصت برای جهاد تبیین استفاده کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.