حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • اعتکاف فرصت ارزشمندی برای تلطیف جامعه است
    04 بهمن 1401 - 13:37
    شناسه : 1398
    رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه: علیرضا شهرستانی رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، بر ضرورت فضاسازی برای برنامه اعتکاف در استان تاکید کرد و گفت: برنامه اعتکاف فرصت مغتنمی برای تلطیف فضای جامعه است.
    منبع : خبرگزاری ایرنا

    «علیرضا شهرستانی» روز دوشنبه در جلسه برنامه ریزی اعتکاف که به مناسبت حلول ماه رجب با حضور برخی مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، افزود: برنامه اعتکاف موجب بسط و گسترش معنویت در گستره جامعه شده و از آنجایی که مخاطبین اصلی این برنامه معنوی جوانان هستند، ضرورت دارد دستگاه های مسوول به صورت همه جانبه پای کار باشند.

    وی اظهار داشت: باید از ظرفیت دستگاه‌های متولی امر استفاده کرد تا تاثیر عظیم آن بیشتر احساس شود.

    در این جلسه پیش بینی شد در برنامه اعتکاف امسال بیش از ۷۵۰ تن مرد و زن شرکت می کنند و محور اجرای این برنامه برای خانم‌ها مسجد حاج شهبازخان و برای آقایان مسجد جامع کرمانشاه است.

    به گزارش ایرنا، اعتکاف در لغت ‌به معنای توقف در جایی است و در احکام عبارت است از ماندن در مسجد به قصد عبادت خداوند با شرایطی خاص است.

    ارکان عبادت، یعنی اجزایی که اگر به طور عمد یا به طور سهو ترک شوند، عبادت باطل می شود. اعتکاف نیز ارکانی دارد که عبارت اند از ۱-نیت، ۲- توقف در مسجد جامع شهر یا مساجد چهارگانه معروف، ۳- کمتر از سه روز نبودن اعتکاف، ۴- روزه دار بودن معتکف در ایام اعتکاف.

    اعتکاف در طول سال در هر زمانی که انسان بتواند حداقل سه روز در مسجد بماند و روزه بگیرد صحیح است ولی بهترین زمان برای اعتکاف ماه مبارک رمضان و دهه آخر آن است.

    اعتکاف از عبادات مستحب به شمار می رود که با نیاتی اعم از نذر برای اعتکاف به عبادتی واجب مبدل می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.