حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 13 May , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • امسال تعداد معتکفان در کشور رشد فزاینده‌ای خواهد داشت
    28 دی 1402 - 23:07
    شناسه : 4557
    حجت‌الاسلام والمسلمین تکیه‌ای: حجت‌الاسلام سیدعلیرضا تکیه‌ای رئیس ستاد مرکزی اعتکاف تأکید کرد: امسال تعداد معتکفان و مساجد ویژه برگزاری آیین اعتکاف در کشور رشد فزاینده‌ای خواهد داشت.

    لرستان _ ستاد مرکزی اعتکاف: حجت‌الاسلام سیدعلیرضا تکیه‌ای امروز پنج‌شنبه در حاشیه اختتامیه جشنواره بین‌المللی اعتکاف در لرستان در سخنانی، گفت؛ صاحب سنت اعتکاف، پیامبر اسلام است.

    وی با بیان اینکه انقلاب معنوی ایران اسلامی بود که اعتکاف را احیا کرد، گفت: اعتکاف به فرهنگ عمومی و به‌خصوص در بین جوانان تبدیل شده است.

    رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی ادبی و هنری اعتکاف در لرستان، عنوان کرد: از آغاز تا کنون حدود ۱۰ هزار اثر در جشنواره بین‌المللی اعتکاف دریافت شده که آثار هفتمین جشنواره بین‌المللی اعتکاف هزار و ۶۰۴ اثر بوده که اکثر آنها آثار ادبی، هنری و علمی هستند.

    حجت‌الاسلام تکیه‌ای با بیان اینکه آئین اعتکاف در بیشتر از ۱۰۰ کشور دنیا برگزار می‌شود، عنوان کرد: امیدواریم مراسم اعتکاف امسال به میلیون باشد.

    وی عنوان کرد: سال گذشته مراسم اعتکاف در شش هزار مسجد و با حضور ۶۰۰ هزار معتکف در کشور برگزار شد.

    رئیس ستاد مرکزی اعتکاف گفت: باتوجه‌به استقبال مردم، امیدواریم جمعیت مراسم اعتکاف طی امسال افزایش فراوان و به میلیون برسد.

    حجت‌الاسلام تکیه‌ای، افزود: قطعاً تعداد مساجد و معتکفان را طی امسال خواهیم داشت.

    وی با اشاره به حضور بارز جوانان و به‌خصوص دهه هشتادی‌ها در آئین‌های اعتکاف طی سال گذشته، عنوان کرد: اعتکاف‌های تخصصی دانش‌آموزی، دانشجویی، مادر و فرزندی، نخبگانی و… را در سراسر کشور خواهیم داشت.

    رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور، شعار امسال آئین اعتکاف در کشور را «اعتکاف، معنویت تمدن‌ساز» عنوان کرد.

    پایان پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.