حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • برگزاری اهتکاف در ۱۱۰ مسجد چهارمحال و بختیاری
    03 بهمن 1401 - 20:15
    شناسه : 1306
    معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری: حجت‌الاسلام سید ابوالقاسم کاظمی معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به فرصتی که امسال حاصل شده و کرونا محدودیتی برای جمع‌های بزرگ ندارد پیش‌بینی می‌شود که مراسم اعتکاف به صورت پرشور و با استقبال بالا در ۱۱۰ مسجد استان برگزار شود.
    منبع : خبرگزاری حوزه

    حجت‌الاسلام سید ابوالقاسم کاظمی گفت: با توجه به فرصتی که امسال حاصل شده و کرونا محدودیتی برای جمع‌های بزرگ ندارد پیش‌بینی می‌شود که مراسم اعتکاف به صورت پرشور و با استقبال بالا در ۱۱۰ مسجد استان برگزار شود.

    معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: آنچه که در این مراسم مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد محتوای برنامه‌ها است که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و تقارن ایام اعتکاف و دهه فجر محتوا با رویکرد تبیین دستاورد انقلاب اسلامی آماده می‌شود.

    وی افزود: هفته گذشته جلسه ستاد استانی اعتکاف با حضور فعالان و نهادهای مردمی برگزار شده و این جلسات در شهرستان‌ها نیز در حال برگزاری است تا نکات مهم مورد بررسی قرار گیرد.

    حجت‌الاسلام کاظمی بیان کرد: روحانی، محور برنامه‌های اعتکاف است که علاوه بر روحانیون حاضر در استان در طرح‌های مختلف از روحانیون و مبلغان تخصصی از قم نیز دعوت شده تا در این جلسات محتواهای خوبی ارائه دهند.

    معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: تصمیم گرفتیم تا برای ثبت‌نام مبلغ خاصی اعلام نشود و هر مسجد با توجه به ظرفیت و امکانات خَیری که دارد هزینه را مشخص کند به طوری که اگر در محلی ظرفیت کمک ‌های مردمی و خَیری کم است مردم باید برای برگزاری این مراسم کمک بیشتری کنند لذا معتکفین پول بیشتری پرداخت کنند.

    وی با بیان اینکه این برنامه کاملاً مردمی است، گفت: سعی بر این است که بیشتر از ظرفیت کمک‌های مردم و خیران استفاده شود حتی خیرانی که تمکن مالی دارند ولی امکان معتکف شدن را ندارند می‌توانند هزینه را به افراد دیگر پرداخت کنند تا بتوانند به نیابت از آن‌ها در مساجد معتکف شوند.

    حجت‌الاسلام کاظمی در پایان گفت: فرصت ثبت‌نام از همین امروز در سراسر استان آغاز شده و پایان آن با توجه به ظرفیت هر مسجد تعیین می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.