حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • ثبت نام اعتکاف از ۶ بهمن در کرمانشاه آغاز می‌شود
    02 بهمن 1401 - 12:08
    شناسه : 1281
    دبیر ستاد اعتکاف کرمانشاه: عباس سروی دبیر ستاد اعتکاف استان کرمانشاه گفت: ثبت نام از روز پنجشنبه 6 بهمن در مسجد حاج شهبازخان بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء شروع و تا دوشنبه 10 بهمن ادامه دارد.
    منبع : خبرگزاری رسا

    عباس سروری در گفت‌وگویی از ثبت‌نام برای مراسم معنوی اعتکاف امسال در استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: ثبت نام برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف پس از دو سه سال وقفه بدلیل بیماری کرونا و امیکرون، امسال در مساجد کرمانشاه برگزار می شود.

    دبیر ستاد اعتکاف استان کرمانشاه افزود: ثبت نام از روز پنجشنبه ۶ بهمن در مسجد حاج شهبازخان بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء شروع و تا دوشنبه ۱۰ بهمن ادامه دارد.

    وی گفت: مراسم اعتکاف از ۱۵ بهمن ماه مصادف با سالروز تولد حضرت علی(ع) شروع می شود و تا سه روز ادامه خواهد داشت.

    سروری محل اعتکاف و ثبت نام برای خواهران را مسجد جامع شهر کرمانشاه اعلام کرد و تصریح کرد: محل اعتکاف برادران در مسجد حاج شهبازخان خواهد بود.
    خرید سرور مجازی هاست ایران

    وی با تأکید بر به همراه داشتن وسایل شخصی، افزود: همراه آوردن موبایل، تبلت، وسایل سمعی و بصری، دوربین عکاسی ممنوع است و معتکفین بعد از شروع مراسم نمی‌توانند از مکان خارج شوند.

    سروری گفت: غذای سحر و افطار نیز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و بسته‌بندی کامل به معتکفین داده می‌شود و همچنین برنامه های فرهنگی نیز برای معتکفین در نظر گرفته شده است.

    وی گفت: اعتکاف شرایطی را فراهم می‌کند تا انسان‌ها با توشه معنوى، اعتقادى راسخ، ایمان و امیدى بیشتر، به زندگى خود ادامه دهند و خود را براى صحنه هاى خطر و جهاد در راه خدا آماده کنند و از نافرمانى او بپرهیزند و به سوى سعادت دنیا و آخرت گام بردارند

    اعتکاف یا ایام البیض به روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم هر ماه قمری گویند که به باور مسلمانان، ایام البیض ماه های رجب، شعبان و رمضان، دارای فضیلت بسیار است.

    اعتکاف در لغت به معنای اقامت کردن و ماندن در جایی است، اما در شرع اسلام، اعتکاف باید در مکانی مقدس برای تقرب جستن به خداوند صورت گیرد و اعتکاف در اصطلاح فقهی نوعی عبادت است که انسان سه روز یا بیشتر در مسجد مقیم می شود و هر سه روز را روزه گرفته و به عبادت و راز و نیاز با خدا می پردازد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.