حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • خدمت‌رسانی ۷۴ میز مشاوره و پاسخ به شبهات در مراسم اعتکاف قم
    12 بهمن 1402 - 0:25
    شناسه : 6465
    حجت‌الاسلام والمسلمین تکیه‌ای در گفتگو با خبرگزاری فارس مطرح کرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی‌رضا تکیه‌ای رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با اشاره به شرکت 18 هزار نفر در آیین معنوی اعتکاف استان قم گفت: ۷۴ میز مشاوره پاسخگویی به سؤالات شرعی و شبهات در آئین اعتکاف امسال در قم به فعال بود.
    منبع : خبرگزاری فارس

    قم _ ستاد مرکزی اعتکاف: حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدعلی‌رضا تکیه‌ای، رئیس ستاد مرکزی اعتکاف در گفت‌و‌گویی رسانه‌ای گفت؛ معتکفان در سراسر دنیا یک پیوستگی عمومی را به جامعه ایران و جهان القا کرده‌اند آن‌هم نه فقط یک قشر خاص بلکه تمامی افراد اعم از کهن‌سالان، میان‌سالان، جوانان و نوجوانان و حتی کودکان را در برداشته است.

    وی ادامه داد: این فراگیری امسال در مراسم اعتکاف خودش را نشان داد و به فضل الهی همه گونه‌های جامعه از دو جنس زن و مرد در همه سطوح اعم از عالی‌ترین مقامات علمی، فکری، نخبگان و همه مردم در سطوح مختلف به‌صورت عمومی و خصوصی شرکت کرده بودند.

    حجت‌الاسلام‌ والمسلمین تکیه‌ای افزود: امسال ما می‌دانستیم که افزایش جمعیت معتکفین قطعی است آما نمی‌دانستیم این افزایش بیش از ۵۰ درصد خواهد بود؛ آمار ۶۰۰ هزار تایی سال گذشته امسال به یک‌میلیون نزدیک شد.

    وی در خصوص حضور دانش‌آموزان گفت: در جامعه دانش‌آموزی نیز در برخی نقاط رشد ۲۰۰ و در برخی نقاط دیگر رشد ۳۰۰ درصدی را مشاهده کرده‌ایم.

    حجت‌الاسلام‌ والمسلمین تکیه‌ای بیان کرد: اعتکاف جامعه نخبگانی، حوزوی، دانشگاهی و کسانی که دارای نبوغ هستند در سراسر کشور مخصوصاً کلان‌شهرهای قم، تهران، شیراز، مشهد و اصفهان نیز صورت گرفت.

    وی با اشاره به اعتکاف مادر دختری بیان کرد: این شکل از اعتکاف سال گذشته در یک یا دو استان صورت گرفت ولی به فضل خدا امسال در سراسر کشور و تمامی استان‌ها اعتکاف مادر دختری برگزار شد؛ این کار نیک اثرات روحی، فکری و تربیتی ویژه‌ای بر کودکان دارد.

    حجت‌الاسلام‌ والمسلمین تکیه‌ای در ادامه افزود: سال گذشته ۶ هزار مسجد پذیرای معتکفین بود ولی امسال ۷ هزار مسجد آماده شد و این افزایش آمار دقیقا نقطه مقابل جامعه استکباری و نفاق است که جامعه ایران بخصوص جوانان را متهم کردند و می‌گفتند که این‌ها از بندگی و عبودیت فاصله گرفتند و این حرکت و رزمایش پاسخ محکم و قاطعی برای آنان بود که شکرانه‌ای عظیم دارد.

    حجت‌الاسلام‌ والمسلمین تکیه‌ای در رابطه با آمار اعتکاف استان قم نیز بیان داشت: برادران در ۱۹ مسجد معتکف شدند که البته مساجد بزرگ‌تر با ظرفیت بالای یک هزار نفر ویژه آقایان قرار گرفت؛ ۲۸ مسجد نیز در قم برای اعتکاف در اختیار خواهران قرار گرفت.

    وی بابیان این‌که سال گذشته ۱۴ هزار نفر در استان قم معتکف شدند گفت: امسال ۹ مسجد اضافه شده است و آمار قابل‌پذیرش که در مساجد تعیین کرده‌ایم، ۱۸ هزار نفر است که ۱۰ هزار نفر از خواهران و ۸ هزار نفر از برادران را شامل می‌شود.

    رئیس ستاد اعتکاف کشور افزود: ۷۴ میز مشاوره پاسخگویی به سؤالات شرعی و شبهات نیز در آیین اعتکاف امسال برگزار شد و ۱۱ مسجد دانش‌آموزی و یک مسجد مادر و فرزند نیز در قم داشتیم.

    وی ادامه داد: ۴۰ درصد از ثبت‌نام کنندگان اعتکاف در استان قم را دانش آموزان تشکیل دادند و ۳۴ درصد از افراد نیز تحصیلات دانشگاهی دارند.

    پایان پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.