حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان میهمانان مراسم «اعتکاف»
    29 دی 1401 - 18:26
    شناسه : 1219
    رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های اردبیل: رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: دانشگاه محقق اردبیلی از ۱۵ الی ۱۷ بهمن ماه میزبان میهمانان مراسم « معنوی اعتکاف دانشجویی» خواهد بود.
    منبع : خبرگزاری مهر

    حجت‌الاسلام عبدالله حسنی با بیان اینکه اعتکاف یکی از سنت های اسلام است که پیامبر بر آن تاکید بسیاری داشته، اظهار کرد: دانشگاه محقق اردبیلی از ۱۵ الی ۱۷ بهمن ماه میزبان میهمانان مراسم «معنوی اعتکاف دانشجویی» خواهد بود.

    وی با بیان اینکه در روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه رجب «ایام البیض» مراسم اعتکاف در مسجد دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد، گفت: علاقمندان برای ثبت نام در اعتکاف دانشجویی ۱۴۰۱ دانشگاه محقق اردبیلی می توانند از ۲۶ دی ماه تا ۱۰ بهمن ماه به آدرس اینترنتی https://b۲n.ir/euma۱۴۰۱ مراجعه کنند.

    رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل بیان کرد: علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۴۵۳۱۵۰۵۲۸۴ در تماس باشند.

    حجت‌الاسلام حسنی بر ضرورت جریان سازی و اطلاع رسانی گسترده مراسم معنوی اعتکاف در سطح جامعه تاکید کرد و گفت: معنویت و خلوت با معبود نیاز و گم شده بشریت در عصر کنونی است و درمان بسیاری از مشکلات در تمسک جستن به درگاه الهی است که اعتکاف از جمله راه‌های تقرب به ذات احدیت است لذا آماده سازی و اطلاع رسانی برای برپایی باشکوه این مراسم به عنوان گام اول باید به نحو احسن انجام شود.

    وی ماه رجب را ماه اعتکاف دانست و افزود: این ماه دارای ویژگی های خاص فردی و اجتماعی است که از حیث فردی به تربیت نفس کمک می‌کند و از حیث اجتماعی نیز در تربیت جامعه نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.