حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • دهه فجر بستر حقیقی جهاد تبیین است/ برپایی پرشور اعتکاف
    29 دی 1401 - 18:30
    شناسه : 1229
    معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران: حجت الاسلام علی اکبر درخشنده معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی مازندران از دهه فجر به عنوان بستر حقیقی برای اجرای فریضه واجب و فوری جهاد تبیین نام برد.
    منبع : خبرگزاری مهر

    حجت الاسلام علی اکبر درخشنده عصر پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با گرامیداشت درپیش بودن ایام دهه فجر از آن به عنوان بستر حقیقی جهاد تبیین یاد کرد و گفت: این جهاد تببین برابر جریان تحریف دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

    وی با اظهار اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی براین که فریضه جهاد تبیین واجب و فوری است، افزود: در دهه فجر پتانسیل و ظرفیت خاصی برای جریان جهاد تبیین فراهم می‌شود.

    وی با بیان اینکه هویت حقیقی زن ایرانی و اسلامی مورد هدف جریان تحریف قرار گرفته است، تبیین این هویت، انقلاب اسلامی و دستاوردها و جریان‌های دینی و مذهبی را اساسی دانست و گفت: ذات و اساس سازمان تبلیغات اسلامی بر مبنای جهاد تبیین استوار است.

    حجت الاسلام درخشنده یادآور شد: اعزام مبلغ و تربیت و رشد و تعالی، شناسایی مبلغان و مبلغات برای تبیین مبانی انقلاب اسلامی و برپایی دوره آموزشی از جمله برنامه‌های دهه فجر بوده و تولید محتوای مناسب فرهنگی و هدفمند و روشمند تبلیغی، پاسخ به شبهات، منبر مکتوب، فیش منبر از دیگر عناوین برنامه‌ها است.

    معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران تجمعات بانوان انقلابی، فراخوان طرح و ایده و حمایت از شش شش کانون برای اجرای طرح‌های ویژه دهه فجر را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: در ایام دهه فجر جلسات ویژه ای برای تبیین دستاوردها برگزار می‌شود.

    وی با بیان اینکه شبکه بانوان در گسترش فرهنگ و گفتمان سازی و تبیین دستاوردهای انقلاب نقش اساسی دارد از شناسایی و شبکه سازی دو هزار و ۴۵ بانوی فعال فرهنگی و تبلیغی خبر داد و ادامه داد: برگزاری جشنواره قرآن و عترت در برخی دانشگاه‌ها، حفظ و قرائت دانش آموزی، مرحله کشوری مسابقات قرآن ویژه خانواده‌های معظم شهیدان، محافل کرسی تلاوت، گفتمان تبیین مبانی قرآنی بیانیه گام دوم توسط مؤسسات قرآنی از برنامه‌ها است.

    وی یکی از مهمترین برنامه‌های تبلیغات اسلامی در دهه فجر را اعتکاف ذکر کرد و گفت: در سال ۹۵ و ۹۶ حدود ۲۵ هزار نفر در استان معتکف شدند و پیش بینی می‌شود بعد از دوره کرونایی شاهد برپایی پرشور مراسم اعتکاف دانش آموزی، دانشجویی و غیره در استان باشیم.

    معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران شب شعر انقلاب اسلامی به صورت منطقه‌ای توسط شاعران آئینی را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.