حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • فعالیت‌های علمی و دانشی ستاد اعتکاف به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شود
    04 بهمن 1400 - 16:26
    شناسه : 560
    آیت الله اعرافی مطرح کرد: مدیرحوزه های علمیه گفت: با توجه به ظرفیت و فعالیت های علمی و دانشی ستاد اعتکاف، می‌توان مجموعه منشورات و چشم‌انداز و هویت مردمی ستاد را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کرد.
    نویسنده : سعید آقائی منبع : مرکز خبر حوزه

    آیت الله علیرضا اعرافی شامگاه دوشنبه در دیدار شورای مرکزی ستاد اعتکاف اظهار کرد: اگر سند چشم‌انداز ستاد اعتکاف و برنامه راهبردی آن مجدد مورد بازبینی قرار بگیرید، می‌توانیم آن را به شورای عالی انقلاب فرهنگی برده و الزاماتی را برای آن مصوّب کنیم.

    عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: آنچه می‌بایست در خصوص ستاد اعتکاف مورد توجه قرار بگیرد، هویت مردمی ستاد است و سند چشم‌انداز این ستاد می‌بایست با همین رویکرد، یک بار دیگر مورد بازبینی نهایی قرار بگیرد.

    امام جمعه قم ادامه داد: با توجه به نگاه پژوهشی و تحقیقاتی که در این منشورات و اسناد ستاد اعتکاف صورت گرفته است می‌توان در قالب یک نظام موضوعات ارائه شود چرا که یک نوع جهت‌دهی را در خود به همراه دارد و می‌تواند پیشران خوبی باشد.

    آیت الله اعرافی به درختواره رشته‌های حوزه اشاره کرد و گفت: در این درختواره که بعد از ۴ سال با تلاش ده‌ها استاد ممحض حوزه ۴۰۰ رشته گرایش مقطع تعریف شد و به عنوان یک نقشه راه در اختیار مجموعه مؤسسات و مراکز آموزشی حوزوی قرار می‌گیرد تا هر کدام بر حسب رسالت آموزشی که دارند تعدادی از آنان را در سیستم آموزشی خود ارائه کنند.

    عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه به تبیین فعالیت‌های دفتر فقه‌های معاصر پرداخت و افزود: این دفتر در ۳۶ محور دانشی در عرصه‌های نو با تلاش ۷۰-۸۰ طلبه فاضل اقدامات ارزشمندی را رقم می‌زنند که مجموعه مکاسب محرمه و الفائق که مکمل کفایه می‌باشد، نمونه‌ای از خروجی‌های این مجموعه است.

    در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا تکیه‌ای، رئیس ستاد اعتکاف گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه ارائه کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.