حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • پیش‌بینی حضور ۵ هزار نفر از بجنوردی ها در مراسم معنوی اعتکاف
    02 بهمن 1401 - 11:51
    شناسه : 1275
    معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی: دبیر ستاد اعتکاف خراسان شمالی گفت: پیش بینی می کنیم بیش از ۵ هزار نفر از مردم شهرستان بجنورد امسال در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کنند.
    منبع : خبرگزاری ایسنا

    حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مراسم معنوی اعتکاف از ۱۵ بهمن ماه همزمان با سالروز ولادت حضرت علی (ع) آغاز می شود و تا ۱۷ بهمن ماه سالروز ارتحال حضرت زینب (س) ادامه خواهد داشت.

    وی ادامه داد: در شهر بجنورد ۱۰ مسجد برای حضور معتکفان پیش بینی شده است که احتمال می دهیم در سطح این شهرستان شامل شهرها و روستاها، دستکم ۵ هزار نفر شرکت کنند.

    معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اسامی مساجد در نظر گرفته شده در بجنورد، افزود: ۲ مسجد بقیه الله و انقلاب برای برادران و ۸ مسجد جامع، امام محمد باقر (ع) واقع در خیابان صفا (دروازه گرگان)، حجت بن الحسن (ع)، حضرت رسول (ص)، بقیه الله شهرک فرهنگیان، حضرت قائم (عج) در خیابان حسینی معصوم، سید الشهدا (ع) در شهرک شاهد و مسجد شهرک امام خمینی (ره) برای خواهران شرکت کننده در مراسم معنوی اعتکاف بجنورد در نظر گرفته شده است.

    وی بیان کرد: هزینه ثبت نام هر نفر در شهرستان بجنورد ۲۹۰ هزار تومان در نظر گرفته شده که در سایر شهرستان ها متفاوت است و به زودی اعلام می شود.

    حجت‌الاسلام هدایتی در ادامه از اعتکاف به عنوان یک مسئله عبادی معنوی توام با روزه و راز و نیاز یاد کرد و جلوس و سکونت در مسجد همراه با دعا و نماز را، برنامه ای معنوی و بدون آسیب دانست.

    وی ادامه داد: اینکه انسان بتواند چند صباحی در مکانی مقدس با حی سبحان خلوت کند و به جان و روح خود عطر معنوی و الهی ببخشد بسیار ارزشمند است، اعتکاف یکی از موهبت‌های الهی است که در دین اسلام به جایگاه و منزلت آن توجه ویژه‌ای شده و مطالب فراوانی در خصوص اعتکاف وجود دارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.