حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • ۱۲ مسجد میزبان معتکفان قرچکی
    03 بهمن 1401 - 20:35
    شناسه : 1371
    رئیس اداره تبلیغات اسلامی قرچک خبر داد: حجت الاسلام محمدعبدالرحیمی ریس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قرچک گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با مسئولان قرچک، ۱۲ مسجد این شهرستان برای میزبانی از مردم برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در نظر گرفته شده‌ است.
    منبع : خبرگزاری ایرنا

    حجت الاسلام محمدعبدالرحیمی اظهار داشت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با مسئولان شهرستان، ۱۲ مسجد قرچک برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف ویژه خواهران و برادران در نظر گرفته شده و مراسم معنوی این ایام بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته اجرا خواهد شد.

    وی در خصوص مساجد برگزار کننده مراسم معنوی اعتکاف خاطرنشان کرد: این مراسم معنوی در مسجدجامع قرچک واقع در خیابان اصلی ویژه خواهران و برادران، مسجد صاحب الزمان(عج) در خیابان محمدآباد، مهدیه ۱۲ ویژه دانش‌آموزان پسر، مسجد حضرت علی اکبر(ع) در خیابان شهید صدوقی گلستان ۹ ویژه بانوان، مسجد جامع ولیعصر (عج) باقرآباد ابتدای خیابان داودآباد ویژه دانش‌آموزان پسر، مسجد امام حسین(ع) در باقرآباد و منبع شور ویژه خواهران و برادران برقرار است.

    رئیس اداره تبلیغات اسلامی قرچک اظهار داشت: همچنین مسجد مهدیه باقرآباد در انتهای خیابان داودآباد، همت ۵ ویژه بانوان، مسجد حضرت ابوالفضل (عج) در باقرآباد، خیابان حضرت ولیعصر (عج) ویژه بانوان، مسجد صاحب الزمان(عج) روستای داودآباد ویژه خواهران و برادران، مسجد ۱۵ خرداد در شهرک میرزایی ویژه بانوان، مسجد پنج تن آل عبا، منطقه پوئینک ویژه خانواده، مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) در میرزایی، خیابان پارک ویژه بانوان و مسجد امام حسن مجتبی(ع) در زیباشهر خیابان ۱۲ متری ویژه بانوان نیز برگزار می‌شود.

    عبدالرحیمی افزود: با هماهنگی‌های به عمل آمده با مسئولان شهرستان قرچک و خیرین نیک اندیش، بخشی از هزینه‌های اعتکاف و برنامه‌های فرهنگی این مراسم معنوی تأمین شده است.

    این مسئول اعلام کرد: دانش آموزان دختر علاقمند به شرکت در این مراسم معنوی می‌توانند برای ثبت نام با شماره تلفن ۳۶۱۲۳۷۰۰ و ۳۶۱۴۱۲۹۵ تماس بگیرند.

    شهرستان قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

    آیین معنوی اعتکاف (ایام البیض) به مدت سه روز از سیزدهم ماه تا پانزدهم رجب برگزار می شود و طی آن معتکفین به عبادت، روزه داری و راز و نیاز با خداوند متعال می پردازند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.