حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • بیش از ۶۴۰ مسجد خراسان رضوی آماده آیین اعتکاف است
    05 بهمن 1401 - 18:53
    شناسه : 1466
    حجت الاسلام هادی صاحبقرانی گلستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: امسال آیین معنوی اعتکاف در ۶۴۴ مسجد این استان برگزار می‌شود که دستکم ۱۲۰ مسجد از این تعداد در شهر مشهد واقع است.
    منبع : خبرگزاری فارس

    حجت الاسلام هادی صاحبقرانی گلستانی اظهار کرد: امسال آیین معنوی اعتکاف در ۶۴۴ مسجد این استان برگزار می‌شود که دستکم ۱۲۰ مسجد از این تعداد در شهر مشهد واقع است.

    وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام اعتکاف در مساجد خراسان رضوی از اول تا سیزدهم بهمن ادامه دارد، بیان کرد: مراسم اعتکاف در استان ۱۵ بهمن ماه قبل از اذان صبح آغاز می‌شود و به مدت سه روز ادامه دارد.

    صاحبقرانی ادامه داد: پیش از شیوع کرونا اعتکاف در ۶۲۰ مسجد استان خراسان رضوی برگزار می‌شد اما امسال پیش بینی می‌شود که نسبت به قبل از شیوع کرونا استقبال بیشتری را شاهد باشیم.

    مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: تلاوت قرآن جمعی و فردی، حلقه های معرفت و پرسش و پاسخ، سخنرانی، بیان احکام و معارف، تصحیح قرائت نماز، ادعیه و مناجات خوانی از جمله برنامه های اعتکاف در مساجد استان است.

    وی گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین، رویکرد کلی اعتکاف علاوه بر بُعد معنوی در این زمینه تعریف شده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.