حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • اعتکاف عصاره ای از عبادت ها و فضیلت ها است
    28 دی 1401 - 10:28
    شناسه : 1154
    معاون تبلیغات اسلامی گلستان: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت که اعتکاف عصاره ای از عبادت ها و فضیلت ها بوده و در دین ما به جایگاه و منزلت آن فراوان توجه شده است.
    منبع : خبرگزاری مهر

    حجت الاسلام رضا دیلمی در خصوص اعتکاف اظهارکرد: اعتکاف به فرموده رهبر معظم انقلاب، یکی از رویش‌های انقلابی و عیار معنویت و اخلاق است، سه روز انقطاع از موارد مادی و توجه به خدا و معنویات و معارف و توحید فرصتی برای بازگشت به خویشتن است.

    معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: اینکه انسان چند روزی در مکان مقدس با حی سبحان خلوت کرده و جان و روح خود را عطر معنوی و الهی ببخشد، قابل تقدیر است.

    وی بیان کرد: اعتکاف یکی از موهبت‌های گرانقدر الهی بوده که در دین ما فراوان به جایگاه و منزلت آن اشاره شده است.

    دیلمی گفت: انسان با توشه معنوی و اعتقادی راسخ در اعتکاف خود را برای جهاد فی سبیل الله هم جهاد اصغر و اکبر و صحنه‌های تقابل با جبهه باطل در سیر تمدنی آماده می‌کند.

    معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه آدمی در اعتکاف همیشه به یاد خدا بوده و خودش را در محضر خداوند می‌بیند، ادامه داد: اعتکاف، عصاره‌ای از عبادت‌ها و فضیلت‌ها است و در این سه روز، فرد مؤمن در مقدس‌ترین مکان روزه دار است و تهجد، توسل، تفکر می‌کند.

    وی گفت: ماه رجب ماهی سراسر نور بوده و ایام البیض فرصت بی نظیری برای عبادت است لذا این نهاد انقلابی، بر حسب رسالت خود در راستای بسترسازی اعتکاف بعد از سه سال شرایط کرونایی، امسال به دنبال آن است که این رویش انقلابی در استان بسط یابد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.