حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • ذکر، زنگار قلب‌ها را از بین می‌برد
    18 بهمن 1401 - 0:14
    شناسه : 2550
    امام جمعه قزوین: نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در جمع معتکفان در مسجدالنبی (ص) گفت: امیرالمؤمنین (ع) می‌فرماید برخی قلب‌ها زنگار می‌گیرند، خدا ذکر را قرار داده تا این زنگار را از قلب‌ها پاک کند.
    منبع : خبرگزاری صدا و سیما

    حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با تبریک میلاد امیرالمؤمنین (ع) و ایام‌الله دهه فجر و همچنین تسلیت ارتحال حضرت زینب (س) افزود: در اعتکاف ذکر بسیار مهم است و ما باید حواسمان به خودمان باشد تا از خود فراموشی نجات پیدا کنیم.

    امام جمعه قزوین اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های اعتکاف این است که ما از آن شبی که پای خود را در مسجد می‌گذاریم تا وقتی که پا را از مسجد بیرون می‌گذاریم، همان آدم قبل از ورود به مسجد نباشیم و یک تحولی در ما ایجاد شده باشد، این ذکر است که این تحول را ایجاد می‌کند.
    نماینده، ولی فقیه در استان تصریح کرد: به جز ذکر، تقوا را هم به‌عنوان یک رهاورد اعتکاف باید جدی دید و این دومین عنصر مهم اعتکاف است.
    امام جمعه قزوین اظهار داشت: حتی در مسائل علمی نیز این گونه است، فرد طلبه یا دانشجو و یا هر فردی که به دنبال علم و دانش است، ممکن است کسی مسائلی را اشتباه بفهمد، اما اگر بر اساس تقوا عمل کنیم، در بزنگاه‌های درک علمی هم تقوا دست ما را می‌گیرد و ما توفیق‌مان بیشتر خواهیم داشت.
    حجت الاسلام و المسلمین عابدینی عنوان کرد: خدای متعال در مورد تفاوت آدم‌های بی‌تقوا و با تقوا فرمود آن‌هایی که تقوا پیشه می‌کنند، متوجه شیطانی که می‌خواهد در آن‌ها نفوذ کند و تأثیر بگذارد، می‌شود.
    امام جمعه قزوین گفت: خداوند آنجایی که راجع به فقدان ذکر صحبت می‌کند، می‌فرماید کسانی که از ذکر و یاد من روی‌گردان است حالشان دگرگون است و زندگی مشقت‌باری دارند، استرس و اضطراب دارند، راحتی در کارشان نیست، امید و نشاط ندارند، آن کسی که بدون ذکر زندگی می‌کند از بصیرت و بینایی محروم می‌ماند.
    وی بیان کرد: حاج قاسم‌ها، ابومهدی المهندس‌ها، حاج حسین همدانی‌ها، رزمندگان دفاع مقدس، مدافعان حرم و مبارزان انقلاب اسلامی شاگردان پرورش‌یافته مکتب امامین انقلاب هستند که همه این عزیزان شاگردان مکتب تقوا و ذکر بودند.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.