حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • عطر شهدای گمنام در فضای اعتکاف فارس می‌پیچد
    07 بهمن 1401 - 12:02
    شناسه : 1523
    مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس خبر داد: سردار سعید کوشکی جهرمی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با اشاره در پیش رو بودن ایام اعتکاف گفت: به یاری خدا در فارس مراسم اعتکاف در شیراز همراه با عطر شهدای گمنام خواهد بود.

    سردار سعید کوشکی جهرمی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس امروز ۶ بهمن ماه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره در پیش رو بودن ایام اعتکاف گفت: به یاری خدا در فارس مراسم اعتکاف در شیراز همراه با عطر شهدای گمنام خواهد بود.

    وی با بیان اینکه در ایام فاطمیه مردم استان فارس استقبال بسیار خوبی از پیکرهای مطهر شهدای دوران دفاع مقدس داشتند، افزود: در ایام فاطمیه مراسم تشییع ۱۰ تن از شهدای دوران دفاع مقدس در ۹۴۳ نقطه استان فارس تشییع شد.

    کوشکی جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس در شیراز گفت: در این مراسم از ۱۳۶ کتاب و ۴۰ کتاب صوتی حوزه دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

    مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه این برنامه پیش درآمد برنامه‌های دهه فجر ما خواهد بود گفت: زمان برگزاری مراسم اختتامیه کنگره مذکور را ۱۰ بهمن‌ماه جاری اعلام کرد.

    وی با یادآوری اینکه توجه به جلسات شعر در سیره اهل بیت(ع) وجود داشته است و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب بر روی آن تأکید دارند، گفت: شعر فاخر روح انسان را تجلی داده و به مبدأ آفرینش متصل می‌کند.

    کوشکی جهرمی با تصریح اینکه اگر بخواهیم تمدن ایرانی را خوب بشناسیم، باید به شاهنامه فردوسی و اشعار حافظ و سعدی نگا کنیم، شعر را زبان انتقال فرهنگی دانست که با لطافت صورت می‌گیرد.

    مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با یادآوری اینکه شعر فاخر برونداد روح لطیف است، گفت: ما توانستیم جنگ را با شعر تلطیف کنیم و شعرهای فاخری که در دفاع مقدس سروده شد موجب شد تا خشونت را تبدیل به حماسه کنیم.

    وی با بیان اینکه جنگ منطق دین نیست، منطق دین دفاع است پس اگر دفاع را منظومه عظیم می‌دانیم به همین دلیل است، شعر دفاع مقدس هم حماسی، هم عرفانی، هم روحیه‌بخش و هم تشجیع‌کننده (شجاعت‌بخش)، بی‌تکلف و صمیمی و پر از صداقت است.

    کوشکی جهرمی تأکید کرد: مهم‌ترین چیزی که در شعر دفاع مقدس مشاهده می‌شود، غفلت‌زدایی یعنی بازگشت به خویشتن است و اثر اصلی شعر است که در شعر دفاع مقدس می‌توان توجه به مباحثی نظیر انتظار، مهدویت، میهن‌پرستی و … را مشاهده کرد.

    این یادگار دوران دفاع مقدس در ادامه هدف اصلی کنگره مذکور را انتقال گنجینه نهان دفاع مقدس به وسیله شعر عنوان کرد و افزود: شاعر برجسته دفاع مقدس می‌تواند جزو یکی از مهم‌ترین ارکان جهاد تبیین و مقابله با جنگ ترکیبی و شناختی دشمن باشد.

    وی با بیان اینکه یکی از کارهای کنگره پرورش و معرفی جوانانی است که روز به روز دارند در عرصه شعر حماسی رشد می‌کنند، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز تأکید دارند که اگر بخواهیم فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج کنیم باید از ابزارهای مختلفی استفاده کنیم که شعر مردمی‌ترین کار است.

    کوشکی جهرمی در پایان با تصریح اینکه استان فارس با ارسال یک هزار و ۳۷۰ اثر به بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس رتبه نخست را به لحاظ تعداد آثار داراست، افزود: این مسئله نشان می‌دهد که استان فارس یک استان فرهنگی است یعنی زیست بوم فرهنگی شعر در فارس است.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.