حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ Friday, 26 July , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • مشارکت اوقاف در تمامی مراسم فرهنگی، اجتماعی و دینی مهم در استان زنجان
    02 بهمن 1402 - 11:34
    شناسه : 4854
    مدیرکل اوقاف استان خبر داد؛ حجت‌الاسلام مختار کرمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه زنجان از مشارکت موقوفات در تامین هزینه‌های مربوط به برگزاری مراسم اعتکاف در استان خبر داد و گفت: تمامی مراسم فرهنگی، اجتماعی و دینی مهم در استان با مشارکت گسترده اوقاف انجام می‌شود.
    منبع : خبرگزاری مهر

    زنجان _ ستاد مرکزی اعتکاف: حجت‌الاسلام مختار کرمی با بیان اینکه اداره کل اوقاف استان زنجان عضو ستاد اعتکاف استان است، گفت؛ هماهنگی‌های لازم با هیأت امنا و خادمین مساجد و اماکن مذهبی در راستای اجرای بهتر و مناسب آئین اعتکاف صورت گرفته است.

    وی با اشاره به مشارکت موقوفات در تأمین هزینه‌های برگزاری مراسم اعتکاف در زنجان خبرداد، افزود: استان زنجان بیش از ۲۸۰۰ موقوفه دارد که ۱۵۰۰ موقوفه آن مساجد و حسینیه‌ها و تکایا و اماکن مذهبی تشکیل می‌شود.

    کرمی ادامه داد: ۱۳۰۰ موقوفه باقی مانده موقوفات عادی مثل اراضی کشاورزی دیمی و آبی، مغازه و خانه است که نیات حدود ۳۰ درصد از این موقوفات، اختصاص به نیات خیر و احسان مثل کمک به انجام مراسم‌های دینی و مذهبی دارد.

    مدیرکل اوقاف استان زنجان گفت: با توجه به این نکته که اجرای نیات واقفان از جمله وظایف بنیادین اوقاف است، با کمک و مشارکت در اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی، هم نیات ارزشمند وقف اجرا می‌شود هم به اجرای بهتر و با کیفیت تر مراسم‌های دینی کمک می‌شود

    کرمی افزود: هیچ برنامه و مراسم فرهنگی، اجتماعی و دینی مهم در زنجان انجام نمی‌شود مگر اینکه اوقاف در برگزاری آن مشارکت مستقیم دارد یا دست کم مساعدت می‌کند و همه این مساعدت‌ها از محل درآمدهای موقوفات استان و در برخی موارد نیز از محل نذورات و درآمدهای امامزادگان و بقاع متبرکه انجام می‌شود.

    پایان پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.