حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • پیام فرمانده سپاه قم به مناسبت میلاد امیرمؤمنان(ع) و آغاز آیین معنوی اعتکاف
    06 بهمن 1402 - 0:18
    شناسه : 5188
    فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب علیه السلام قم سالروز ولادت با سعادت امام علی(ع) و تقارن مبارک ایام با ایام البیض و آیین نورانی اعتکاف را تبریک گفت.

    قم _ ستاد مرکزی اعتکاف: پیام سردار محمدرضا موحد، فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب علیه السلام استان قم به این شرح است:

    “بر الوالدین اکبر فریضه – نیکی به پدر و مادر بزرگترین فریضه است – امیرالمومنین علی(ع)”

    فرا رسیدن سیزدهم رجب، سالروز میلاد فرخنده و سراسر نور مولی‌الموحدین، امیرالمومنین حضرت علی(علیه السلام) مولد کعبه و که در خانه خدا چشم به جهان گشود و در محراب عبادت به دیدار الهی شتافت و گرامیداشت روز پدر را به تمامی پیروان راستین آن امام همام و به ویژه به پدران و عموم مردم استان متدین قم صمیمانه تبریک عرض می‌نمایم.

    سپاه استان قم و لشکر همیشه پیروز این دیار، مفتخر است که عنوان آن با نام شریف و مقدس آن بزرگمرد عدالت‌گستر جهان “‌حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام” مزین شده که فیوضات و برکات آن همیشه در اعتلای این نهاد مقدس جاری و ساری بوده است.

    همچنین رجب، ماه صفا دادن به دل و طراوت بخشیدن به جان است که در این بین آیین معنوی و سرشار از فیض اعتکاف که مصداقی از خضوع و کرنش در برابر خالق مهربان هستی است، بهترین فرصت برای خودسازی و خلوت با معبود خویش بوده و تاثیرات عمیق معرفتی در بعد فردی و اخلاقی به دنبال دارد.

    در جامعه امروز برغم توطئه و برنامه‌ریزی‌های شبانه‌روزی دشمنان در ابعاد مختلف فرهنگی، جنگ شناختی و ترکیبی اما شور معنویت‌خواهی در بین جوانان بیش از همیشه موج می‌زند که نمونه بارز آن در شور و اشتیاق مثال زدنی نسل جوان در برگزاری مناسک و آیین‌های دینی همچون اعتکاف نمایان است.

    سپاه امام علی بن ابی‌طالب علیه السلام سالروز ولادت با سعادت امام علی(ع) و تقارن مبارک ایام با ایام البیض و آیین نورانی اعتکاف را به تمام پدران به ویژه پدران معظم شهیدان تبریک و تهنیت عرض می‌کند و از خداوند متعال توفیق پیروی از سیره و منش ابوالیَتامی و المساکین حضرت امیرالمومنین علی(علیه السلام) را برای همه مردم شریف قم از خداوند متعال مسالت می‌نماید.

    فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع)
    سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا موحد

    انتهای پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.