حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • برگزاری مراسم اعتکاف در ۴۰ مسجد استان زنجان
    03 بهمن 1401 - 20:08
    شناسه : 1296
    معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان خبر داد؛ بهزاد طارمی معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: مراسم معنوی اعتکاف امسال در۴۰ مسجد استان برگزار می‌شود و پیش‌بینی شده ۶ هزار نفر در این مراسم شرکت کنند.
    منبع : خبرگزاری مهر

    بهزاد طارمی روز سه شنبه در جلسه هماهنگی ستاد اعتکاف استان زنجان گفت: مراسم معنوی اعتکاف امسال در ۴۰ مسجد استان برگزار می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از ۶ هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف در سراسر استان حاضر شوند.

    معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی زنجان اظهار داشت: ۲۲ مسجد در شهر زنجان میزبان معتکفین خواهند بود که از این تعداد حدود ۱۰ مسجد برای اعتکاف دانش آموزی در نظر گرفته شده است که ظرفیت هزار دانش آموز را دارد.

    وی ادامه داد: برگزاری حلقه‌های معرفت، کرسی‌های تلاوت قرآن‌کریم، اقامه نماز جماعت، برگزاری سخنرانی مذهبی، مولودی خوانی و برگزاری گفتمان دینی با موضوعات گام دوم انقلاب, جهاد تبیین، بررسی هجمه‌های دشمنان علیه ایران و … از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در این مراسم معنوی است.

    طارمی در توصیه به دبیران اعتکاف شهرستان‌ها، استفاده از تجارب فعالان حوزه اعتکاف در سراسر استان را گوشزد کرده و از دبیران اعتکاف خواست تا از ظرفیت تمامی ادارات و نهادها استفاده کرده و همچنین خیرین و عموم مردم متدین استان را در این امر دینی سهیم نمایند.

    دبیر اعتکاف استان زنجان نیز خدمتگزاری به مردم در مراسم اعتکاف را کار بزرگی دانست و گفت: همه ما وظیفه داریم در راستای بهتر برگزار شدن این مراسم معنوی فعالیت ویژه ای انجام دهیم. هجمه‌های اخیری که دشمنان با انجام انواع عملیات فریب علیه نوجوانان و جوانان صورت دادند، باید روشنگری اساسی در این زمینه صورت دهیم که اعتکاف محل مناسبی برای تبیین مسائل مختلف برای آحاد مردم است.

    حجت الاسلام علی یوسفی افزود: در مراسم معنوی اعتکاف مجموعه‌ای از بهترین‌ها اعم از نماز، تفکر، روزه انجام می‌شود و برکات زیادی برای خانواده‌ها و جامعه اسلامی دارد.

    وی با بیان اینکه اعتکاف نقش مؤثری در تمدن سازی دارد، ادامه داد: با توجه به وقفه‌ای که به دلیل کرونا در چند سال اخیر در برگزاری مراسم اعتکاف اتفاق افتاد امسال با برگزاری اعتکاف که با نگاه ویژه به اعتکاف نوجوانان و جوانان شکل خواهد گرفت، امیدواریم شاهد رشد کیفی و کمی این رویداد سالانه الهی باشیم.

    گفتنی است هزینه ثبت‌نام در نقاط و شهرستان‌های مختلف استان متفاوت است که در اطلاعیه‌های روزهای آینده همراه با نحوه‌ی ثبت نام به سمع و نظر علاقه مندان خواهد رسید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.