حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • «جهاد تبیین» در برنامه های اعتکاف امسال قم مورد توجه جدی باشد
    27 دی 1401 - 22:02
    شناسه : 1121
    استاندار قم: سید محمدتقی شاهچراغی، استاندار قم با اشاره به اهمیت موضوع جهاد تبیین و تأکیدات رهبر معظم انقلاب گفت: در برنامه های اعتکاف امسال باید به این موضوع به صورت جدی پرداخته شود.
    منبع : خبرگزاری مهر

    سید محمدتقی شاهچراغی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه ستاد مرکزی اعتکاف استان قم اظهار داشت: اعتکاف فریضه‌ای مبارک است که مسئولان امر می‌بایست برنامه ریزی لازم برای برگزاری هر چه با شکوه تر آن داشته باشند و شرایط را برای حضور معتکفین در مساجد فراهم کنند.

    استاندار قم عنوان داشت: با شناسایی نیازها برای پشتیبانی از معتکفین می‌توان از ظرفیت دستگاه‌های مختلف استان استفاده کرد.

    شاهچراغی، معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری را مسئول پیگیری و شناسایی نیازها و تأمین ان از سوی دستگاه‌های اجرایی کرد.

    وی با بیان اینکه باید بستر لازم برای حضور دانش آموزان در ایام اعتکاف فراهم شود بیان داشت: مبلغان دینی از ظرفیت و فرصت اعتکاف در راستای پاسخگویی به شبهات نسل جوان می‌بایست به نحو احسن استفاده کنند.

    استاندار قم افزود: هر چقدر حضور دانش آموزان در برنامه معنوی اعتکاف بیشتر باشد این امر موجب رونق این مراسم خواهد شد و قم در این زمینه باید الگوی کشور باشد و از سویی دیگر این آمادگی وجود دارد تا کارکنان دستگاه‌های مختلف نیز بتوانند در این مراسم شرکت کنند.

    شاهچراغی عنوان داشت: موضوع جهاد تبیین نیز بسیار مهم است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید فراوانی دارند و در برنامه‌های اعتکاف این موضوع باید به صورت جدی بدان پرداخته شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.