حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • میزبانی از ۲۲۰۰ معتکف ماه رجب در حرم مطهر رضوی
    29 دی 1401 - 18:27
    شناسه : 1223
    معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی خبر داد؛ حجت الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با ماه رجب، آستان قدس رضوی از ۲۲۰۰ معتکف در حرم مطهر امام رضا (ع) میزبانی خواهد کرد.
    منبع : خبرگزاری مهر

    حجت الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد اظهار کرد: همزمان با ماه مبارک رجب و به رسم هر سال، آئین معنوی اعتکاف از ۱۵ بهمن ماه مقارن با ۱۳ رجب و سالروز میلاد فرخنده حضرت علی (ع)، به مدت سه روز با حضور معتکفان در مساجد سراسر کشور، از جمله مساجد حرم مطهر امام رضا (ع) برپا خواهد شد.

    معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی درباره مراسم اعتکاف امسال حرم مطهر رضوی گفت: با توجه به سه سال وقفه در برگزاری مراسم اعتکاف که به دلیل شرایط کرونایی ایجاد شده بود، امسال با استقبال بسیار گسترده علاقه‌مندان به ویژه جوانان مواجه بودیم و بیش از ۴۰ هزار نفر برای شرکت در اعتکاف حرم مطهر امام رضا (ع) ثبت‌نام کردند.

    وی افزود: مراسم اعتکاف امسال به میزبانی آستان قدس رضوی در مسجد گوهرشاد، مسجد صدیقی‌ها و مسجد ملاهاشم برگزار خواهد شد که برای افزایش ظرفیت میزبانی، چهار شبستان نهاوندی، تبریزی، سبزواری و نجف آبادی مسجد جامع گوهرشاد به این مراسم اختصاص خواهد یافت.

    حجت الاسلام والمسلمین شریعتی‌نژاد ادامه داد: با در نظر گرفتن تمامی این مکان‌ها، اما طبیعتاً ظرفیت موجود پاسخگوی میزبانی از همه ثبت نام کنندگان نخواهد بود و به همین دلیل ۲۲۰۰ نفر از ثبت نام کنندگان، از طریق قرعه کشی انتخاب و به این میهمانی معنوی دعوت شده اند.

    معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در ادامه گفت: برنامه‌های متعددی برای مراسم اعتکاف در نظر گرفته شده است و تلاش داریم با برپایی محافل انس با قرآن، سخنرانی‌های مذهبی و فرهنگی، برگزاری جلسات حلقه‌های معرفتی، پرسش و پاسخ و ارائه بسته‌های محتوایی، فضایی معنوی برای معتکفین فراهم آوریم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.