حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • بیانیه ستاد مرکزی اعتکاف در زمینه عمل به فرمایش رهبری
    19 تیر 1401 - 12:41
    شناسه : 139
    با صدور پیامی صورت گرفت: ستاد مرکزی اعتکاف در لبیک به فرمایش تاریخی رهبر معظم انقلاب در بهره گیری از سرمایه ایمانی مردم اقدام به صدور بیانیه نمود.
    نویسنده : سعید آقائی منبع : تابناک

    ستاد مرکزی اعتکاف در لبیک به فرمایش تاریخی رهبر معظم انقلاب در بهره گیری از سرمایه ایمانی مردم اقدام به صدور بیانیه نمود.

    متن بیانیه ستاد مرکزی اعتکاف به شرح زیر است:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    والعصر ان الانسان لفی خسر

    اعتکاف به عنوان عملی عبادی- معنوی که در گذشته مهجور مانده بود، یکی از رویش های انقلاب اسلامی است اقبال و استقبال از این آئین شور انگیز به میزانی بوده که به صورت خودجوش و مردمی ستاد مرکزی در قم و ستاد های مردمی دیگر در استان ها و شهرستان ها و نیز در خارج از کشور شکل گرفته است.

    در امتثال فرمان مطاع ولی امر مسلمین، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) که در ضمن توصیه‌های تاریخی خود در مراسم سی‌وسومین سالگرد ارتحال ملکوتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) از همگان خواستند «از سرمایه ایمان مردم برای تولید عمل صالح بهره بگیرید؛ مردم مومن‌اند، مردم ایمان دارند، این ایمان می‌تواند عمل صالح تولید کند. این کار را شما می‌توانید بکنید. امام بزرگوار ما استاد بی‌نظیر این کار بود.».

    الاالذین امنوا و عملوا الصالحات

    ستاد مرکزی اعتکاف، خداوند منان را شاکر است که با بهره‌مندی از رهنمودهای مستمر مقام معظم رهبری توفیق یافت در سند راهبردی این ستاد، به طور مستقیم یا غیرمستقیم به چگونگی تولید عمل صالح با تکیه بر ایمان معتکفین و فضای معنوی و عرفانی حاکم بر اعتکاف و تأثیر این حالات ایمانی و معنوی در زیست فردی و اجتماعی معتکفان و استفاده از آیین معنوی اعتکاف، به عنوان نرم‌افزاری قدرتمند و مؤثر، برای اصلاح فرد و جامعه اشاره شده و اقدامات راهبردی و برنامه‌های متنوع و متعددی ذیل این اقدامات منظور کند.

    و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر

    بدین وسیله از همه مردم مؤمن و متدین دعوت می‌شود که در برنامه‌های جامعه ایمانی اعتکاف مشارکت پرشور و مؤمنانه داشته باشند و از همه نخبگان دینی، سازمان‌ها و نهادهای هم‌افزای ستاد مرکزی اعتکاف و ستادهای مردمی استانی، ملی و فراملی اعتکاف درخواست می‌کنیم به ایفای نقش مشترک و هماهنگ خود در آغازین سال‌های گام دوم انقلاب اسلامی در فرایند فرهنگ‌سازی و تمدن‌پردازی اسلامی از طریق تولید عمل صالح با تکیه بر ایمان مردم و باز تولید سبک زندگی ایمانی با تمام ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود بسیج شوند تا به مدد الهی و تحت توجهات حضرت ولی‌عصر ارواحنا فدا، رهنمود بسیار مهم و تاریخی امام انقلاب جامه عمل بپوشد؛ ان‌شاالله.

    وآخر دعوانا ان الحمدلله رب العالمین
    والسلام علینا و علی عبادالله الصالحین

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.